בנט לא תורם לתדמיתו, אבל מרוויח את מפלגתו

ראש הממשלה חרג ונעמד לצד הח"כים שלו מול האופוזיציה במצב שלא נהוג לראות ראש ממשלה פועל כך. מטרתו היא אחת: לעמוד לצד חברי מפלגתו, שנאלצים פעם אחר פעם להצביע נגד האידיאולוגיה שלהם. גם בנט יודע שלאבד אותם מסכן את שלמות הקואליציה. פרשנות

זמן צפייה: 01:37

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט הבוקר (רביעי) לספוג את האש עבור חברי הכנסת שלו בהצבעה על חוק החשמל. ההחלטה להיעמד על רגליו ולהתקרב פיזית לחברי הליכוד בעימות סוער של צרחות כמו אחרון הח"כים, אולי לא תורמת לתדמיתו כראש ממשלה, דמות בכירה שלא אמורה לרדת לרמת קטטות עם הספסלים האחוריים באופוזיציה.

נפתלי בנט עימות מול הליכוד ליכוד דיון חוק החשמל מליאה מליאת הכנסת
אנשי משמר הכנסת חוצצים בין בנט לאופוזיציה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היא גם אולי לא תורמת לו כפוליטיקאי ימני, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, רגע אחרי שהצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה. אז מה הוא כן מרוויח? את המפלגה שלו. הכול התחיל כשניר אורבך נעמד להצביע וספג קריאות "בושה".

בשלב הזה, בנט משך אליו את הפוקוס. אחר כך יום טוב כלפון נעמד וצעק. בנט נעמד לידו, נותן גב, פיזית, לחבר הכנסת האחרון ברשימה, שספג כבר כמה וכמה הצבעות מנוגדות לחלוטין לאידיאולוגיה שלו.

נפתלי בנט ניר אורבך ימינה מליאה מליאת הכנסת
בנט ואורבך הבוקר במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנט מבין, וחברי המפלגה שלו דואגים להבהיר את זה שוב ושוב בשיחות סגורות, שהקושי שלהם אמיתי. הם נדרשים להיות הילדים הטובים, להצביע נגד האידיאולוגיה, לעיתים גם רגע אחרי שברע"מ מפרים משמעת קואליציונית (כמו בהצבעה אחרת על יהודה ושומרון רק לפני שבועיים).

בנט כנראה מבין שעדיף לו לאבד כמה נקודות באופן אישי, מאשר שחברי הכנסת שלו יתקרבו עוד קצת לקצה גבול היכולת שלהם לספוג, מה שיעמיד בסכנה את שלמות הקואליציה שלו.