הגרלת הענק של כחלון: דירות בהנחה - מהלך פוליטי נטו

הגרלת הענק של מכיר למשתכן, עליה הכריזו כחלון וגלנט ללא ספק מגדילה את סיכויי הזכייה בדירה באחוזים משמעותיים. אך מאחוריה לא עומד הרבה, יש להתייחס אליה כמהלך פוליטי

מעשה פחדני, כחלון וגלנט (חדשות 2)

כל מי שזכאי, נרשם לפרויקט "מחיר למשתכן" ועדיין לא זכה בדירה, כ-45 אלף משפחות, יוכל להיכלל בהגרלת הענק שעליה הכריז אתמול (רביעי) שר האוצר משה כחלון. מה עומד מאחורי המהלך ואיפה נקודות החולשה שלו?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהגרלה שתיפתח במוצאי שבת, כל זכאי יוכל להירשם להגרלה בשלושה מיקומים שונים ולהגדיל באופן משמעותי את סיכויי הזכייה בדירה, סיכויים שהיו מאוד נמוכים עד עכשיו. יתרון נוסף: חלק גדול מההגרלות הן באזורי הביקוש במרכז, ערים כמו מודיעין, הרצליה ונתניה.

ההגרלה גדולה, את התוצאות נדע עד סוף אוגוסט, אבל אל תסתחררו מהקצב המהיר. עד היום זכו כעשרת אלפים משפחות אבל בפועל אף דירה עדיין לא מוכנה. מי שיזכה בדירה בהגרלה הגדולה, יצטרך להמתין כמה שנים עד שיקבל אותה. בחלק מהפרויקטים אין עדיין היתר בנייה בכלל.

קרן מרציאנו (חדשות 2)
קרן מרציאנו (חדשות 2)

חשוב לזכור: המהלך הזה הוא קודם כל פוליטי. בין כחלון לנתניהו שורר חוסר אמון מאוד גדול מאז משבר התאגיד. זו הסיבה שכחלון נערך לבחירות, שלטים של "נטו משפחה. נטו כחלון." שמפלגת "כולנו" הציבה ברחבי הארץ היו הסימן הממשי הראשון.

היום הגיעה, התכנית השנייה. דירות בהנחה לזוגות צעירים הן רווח פוליטי נטו. יש לתכנית גם היגיון כלכלי, לשדר לשוק מסר שיש היצע גדול של דירות.

למסיבת העיתונאים התייצבו שני שרים מסוכסכים - כחלון וגלנט. הצמד שעומד בראש מפלגת "כולנו" צפוי להיפרד בקרוב. כחלון ימשיך במפלגה, גלנט צפוי לערוק לליכוד. כמה פחדני היה מצד שניהם לעזוב את מסיבת העיתונאים אחרי שנשאו נאומים ולא אפשרו לעיתונאים לשאול שאלות.

מנהיגות, נזכיר, פירושה לא רק נקיטת צעדים פוליטיים, אלא גם אומץ להתייצב מול הציבור והמצלמות. בזה, כחלון וגלנט, נכשלו אתמול.