גישת אמסלם ל"אכלו לי, שתו לי" - אך עם זיכרון סלקטיבי | דעה

מוזר שבמפלגת השלטון שניהלה את המדינה במשך יותר מעשור ישנה נוכחות בולטת של יוצאי עדות המזרח, אבל זה לא מונע מח"כ דודי אמסלם לאבד כל קשר למציאות. סגן ראש העיר אשדוד אלי נכט, יוצא חבר העמים, בטור מענה לאמסלם: "קח המלצות על משרדי יח"צ אחרים"

זמן צפייה: 02:15

אדוני השר לשעבר, ח"כ דודי אמסלם, אם זו הטקטיקה החדשה שלך להראות הישגים פרלמנטריים, חוששני שלא משם תבוא הישועה. היום כאשר, מצופה ממך לעבודה פרלמנטרית, קצת פחות זוהרת, ללא עשרות יועצים, ללא תקציבי עתק, ללא משרדי שרד מפוארים ושורה של נהגים ומאבטחים - פשוט עבודה כיאה לכל חבר כנסת, אז אין לך בכך עניין.

ניסיון "ההתקרבנות" שלך, כאילו המזרחים הם סוג ג' במדינה והאליטה האשכנזית היא זו המנהלת אותה, על פי שיקולים עדתיים בלבד, היא טענה שאיחרה ב-40 שנה להגיע. במקום שבו מפלגת השלטון שניהלה את המדינה, ב-12 שנה האחרונות, הינה מפלגה עם נוכחות בולטת של יוצאי עדות המזרח, התיאור שלך מאבד כל קשר למציאות.

במקום שבו, ראשי ערים, גנרלים, מנהלים בכירים וכן גם שופטים הם יוצאי עדות המזרח, לטעון כי "כלללללללל" האשכנזים גזענים, היא טענה שלא הייתי משלם כסף ליחצ"ן שהגה אותה. רק לפני כמה שנים, היו אלה דווקא "האמסלמים" בכיתה שקראו לי "רוסי מסריח", היו מחטיפים לי מכות, ו"המכלופים" היו אלה שקראו לאמא שלי :"זונה". כבר בגיל 9, ידעתי שאם יש 5 פיות "ג'ורה", אין זה אומר שכל הבית ספר נגוע.

דודי אמסלם
דודי אמסלם | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ההכללות נועדו לחלשים מר אמסלם ואתה אינך חלש. להיפך, הוכחת במעשיך, כמי שגדל בשכונת קריית יובל בירושלים שאפשר להגיע רחוק, והגעת. אני רוצה לחיות במדינה מריטוקרטית. אני רוצה שנבחרי הציבור והפקידים ייבחרו על פי יכולתם, השכלתם ולא על פי מעמדם החברתי או מוצאם. אינני רוצה שבכנסת נהיה חייבים למלא מכסות על פי גזע, דת ומין, אינני רוצה מכסות אלו בדירקטוריונים ציבוריים, בעיריות או במשרדי ממשלה. אני רוצה שבעמדות הכוח, יהיו האנשים הטובים ביותר ולא הבכייניים ביותר.

רק ככה, נוכל להצעיד את המדינה, הכלכלה והחברה קדימה. לא יהיה לנו בפני מי להתגאות, על הסובלנות העדתית שלנו כאשר התעשיות הביטחוניות שמונו בהן נציגים פחות טובים, כי הדגש של אדון אמסלם היה לא על מצוינות אלא על סובלנות ורגשות קיפוח.

עברו הימים שבהם האמסלמים יכולים לעלות סיפורי מעברות של הסבתא ולחשוב שזה כרטיס כניסה למועדון כלשהו. רק המצוינים, רק המוכשרים ורק הטובים ביותר, זה הכלל היחיד שאמור להיות רלוונטי בעת בחירת שופטים, מנכ"לים, גנרלים או כל גורם אחר שאמור להצעיד את המדינה קדימה.

עו''ד אלי נכט
עו''ד אלי נכט

כשתפרוש מהכנסת מר אמסלם, ותרצה להקים חברה פרטית לצורך עסקיך, הינך יותר ממוזמן למלא את שורותיה בכל מי שמקופח בעינייך. עד אז, קח עוד כמה המלצות על משרדי יחסי ציבור אחרים.

עו"ד אלי נכט הוא סגן ראש עיריית אשדוד

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו למייל: opinion13news@gmail.com