מחשש להשתלטות חמאס על הגדה: אבו מאזן ירסן את הרחוב • פרשנות

ארגון הטרור מעוניין שיו"ר הרשות יקדם מאבק אלים נגד ישראל, שיתיש אותו - וכך יצליח לתפוס את מקומו בעתיד. אבו מאזן נזהר מכך, וככל הנראה ינסה למנוע מהצעירים ליזום עימותים עם חיילים

זמן צפייה: 06:37

ברקע העימותים האלימים והמתיחות הגוברת בשטחים, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיבל החלטה לא להלהיט את השטח - ולרסן את הרחוב. זאת, בשל הסכנה הנשקפת לשלטונו מצד חמאסץ

בחמאס מעוניינים שאבו מאזן יקדם מאבק אלים נגד ישראל, על מנת להתיש אותו, כך שיוכלו לתפוס את מקומו ביום מן הימים. אבו מאזן נזהר מזה, ולכן בוחר באופציה הדיפלומטית - ועתיד לנאום באו"ם נגד תוכנית השלום האמריקנית.

לרשות הפלסטינית יותר משתלם לשמור על התיאום ביטחוני עם ישראל, ולכן סביר להניח שבקרוב הרשות לא תיתן לצעירים לצאת לחיכוך עם חיילי צה"ל.

עוד בחדשות 13:

נער פלס' יידה בקבוקי תבערה לעבר חיילים בחברון – ונורה למוות

כוחות הביטחון הרסו 2 אוהלים במאחז ביו"ש; שלושה מתנחלים נעצרו

נתניהו לראשי רשויות בדרום: פעולה רחבה אפשרית גם לפני הבחירות

בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר
בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום (רביעי) מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי מוחמד סלמאן טוהמה אל-חדאד בן ה-17 נורה למוות על ידי לוחמים מגדוד 931 של הנח"ל בכיכר השוטר בחברון. זאת, לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר החיילים. הנער יובא לקבורה הלילה בוואדי אל-עריה.

"במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בחברון זיהו לוחמי צה"ל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום", נמסר מדובר צה"ל. "מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון סמוך לישוב היהודי בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".

ביום שני נפגע באותו המקום שוטר מג"ב מבקבוק תבערה שהושלך לעברו, במהלך הפרת סדר במחאה על תוכנית המאה בחברון, שבה השתתפו כחמישים פלסטינים. מדיו של השוטר עלו באש, אך הוא כיבה במהירות את הדליקה ולא ספג פגיעה פיזית. ההתקהלות פוזרה באמצעים לפיזור הפגנות.