מנסור עבאס, ברוך הבא לרכבת השפיות

הצהרתו של יו"ר רע"מ כי ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית היא הצהרה חשובה. לעבאס אסור להקשיב למחרחרי הריב והמדון אלא להמשיך לפעול למען המטרה של חלק לא מבוטל מאנשי המגזר הערבי המבקשים לשלב ידיים עם מדינת ישראל • דעה

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מנסור עבאס, ברוך הבא למועדון אנשי ההיגיון, מחפשי השילוב, דורשי החיבורים. ברוך הבא לרכבת השפיות, רכבת התקווה, רכבת מנפצי החלומות על החזרת היהודים לפולין ורוסיה, אתיופיה ומרוקו. ברוך הבא לרכבת התבונה והפיכחון, רכבת הריאליסטים שזרקו מהקרון הראשי את המצופים בו חשבו לזרוק ליהודי הארץ בטובעם בים.

אנשי הלא-המסורתיים פצחו במקהלה אחידה נגד רסיס התקווה שהביע יו"ר רע"מ עבאס, הזעקות והזעם שלהם היו חזקות מכל סופת כרמל מצויה. הצווחים בזעם לא קדוש אלו אותם המצביעים נגד הסכמי השלום, הסכמי אברהם, אלו המבקשים כי על חרבנו נחייה וחיי מלחמות יהיו מנת חלקנו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2012212135' autoplay='0' credit='' desc='חצי שנה לממשלה: רביב דרוקר עם מנסור עבאס' poster='' kid='1_pws3cloe' duration='882']

התבטאותו החשובה של עבאס בדבר היותה של מדינת ישראל, מדינה יהודית דמוקרטית, הינה אמירה מכוננת ומשמעותית המביאה תקווה כי למרות הכל ואף על פי, המגזר הערבי מבקש להשתלב ולהתחבר למדינה היהודית דמוקרטית.

התבטאותו החשובה של עבאס מחזירה אותי לשנת 1980, אז ההנהגה הערבית בישראל הייתה הנהגה מפוכחת וריאלית שהכירה בהיותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, מנהיגות שצמחה מתוך עוצמה, הבנה, הכרה במציאות וכבוד למדינה וסמליה.

כמו אז, גם היום, מחרחרי הריב והמדון המקצועיים הזמינו את ההנהגה הערבית ישראל כבוגדים, כמשתפי פעולה, כאנטי פטריוטים. הטילו עליהם בוץ ורפש, האשימו בהתנכרות ללאום הערבי, ולו יכלו אף היו מעמידים את ההנהגה האמיצה והמכובדת לדין באשמת בגידה.

המתנגדים הסדרתיים, אלו שהתנגדו אז וממשיכים להתנגד גם היום, הם אבן הנגף החסם העיקרי באפשרות השתלבות הציבור הערבי במדינת ישראל כשווים בין שווים.

אנו, המבקשים לשלב ידיים עם אזרחי מדינת ישראל, מבלי לוותר על זהותנו הלאומית, מתוך כבוד לסמלי המדינה וחוקיה, מחבקים את מנסור עבאס ומקווים כי ישפיע על שלושת חברי תנועתו רע"מ שיצעדו עימו בנתיב החדש שבו הוא החל לצעוד, היא דרך המלך.

נאיל זועבי
נאיל זועבי

עבאס צועד בבטחה ובגאון בדרך שאותה חצב בחוכמה, תבונה, עוז ועוצמה, המנהיג סייף א-דין זועבי, דרך של ראייה מפוכחת את המציאות, דרך של קבלה, דרך הזורעת חיים מתוך כבוד ולא דרך הייסורים של המוות הבלתי נגמר שסללו והולכים בה חבריו של מסור עד לפיכחון.

סוד גלוי הוא שעבאס ומפלגתו אינם כוס התה שלי, אך בעת הזו בה השכל הישר גבר על הקיבעון של דם ואש ותמרות עשן, ראוי עבאס למחיאות כפיים ולברכה שההארה הזו תהיה תחילתו של מסע ולא אירוע חד פעמי. תפילותיי לאדוניי בשמיים שדבריך, מנסור עבאס, יהיו מהלב ואמונה כי אלו הם דרכי האמת.

נאיל זועבי הוא איש חינוך ופעיל ציבור מהמגזר הערבי

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו למייל: opinion13news@gmail.com