"בית הקלפים", הסדרה המדוברת של 2013, מגיעה לישראל

סדרת הטלוויזיה הראשונה של הבמאי הנערץ, דיוויד פינצ'ר, שהושקה בסוף השבוע האחרון, נרכשה לשידור ע"י HOT ו-yes

בית הקלפים
בית הקלפים | צילום: יח"צ

"בית הקלפים", הדרמה המקורית הראשונה של "Netflix", נרכשה לשידור ע"י HOT ו-yes. רשת "Netflix" השקיעה 100 מיליון דולר ביצירת הסדרה, המבוססת על מיני-סדרה בריטית, העונה לאותו השם, שנוצרה בשנות התשעים, לפי אדפטציה לספרו של הפוליטיקאי הקונסרבטיבי מייקל דובס. טרם עלייתה, כבר הוזמנה לה עונה שנייה, אשר צילומיה יחלו בקרוב, כאשר מוענק חופש יצירתי מוחלט לצוות היוצרים.

 

בראש הצוות עומד דיוויד פינצ'ר, הבמאי המוערך, שאחראי לכמה מהסרטים הגדולים ב-20 השנים האחרונות, ביניהם "מועדון קרב", "שבעה חטאים", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", "הרשת החברתית" ו"הנערה עם קעקוע הדרקון". זוהי סדרת הטלוויזיה הראשונה שיוצר פינצ'ר, זוכה פרסי גלובוס הזהב וה-BAFTA, שהיה מועמד לשני פרסי אוסקר. פינצ'ר חבר בהפקת "בית הקלפים" לזוכה האוסקר אריק רות' ("פורסט גאמפ") ולמחזאי והתסריטאי המועמד לאוסקר בו ווילימון ("משחקי שלטון").

 

את הקאסט מוביל קווין ספייסי, שגרף שני פרסי אוסקר, וכיכב בסרטים נודעים כמו "החשוד המיידי", "אמריקן ביוטי" ו"סודות אל.איי", וזהו שיתוף פעולה שני שלו עם פינצ'ר לאחר "שבעה חטאים". לצדו מככבים בסדרה המועמדת ל"גלובוס הזהב" רובין רייט ("פורסט גאמפ", "הנסיכה הקסומה") וקייט מארה.

 

"בית הקלפים" פולשת לעולם הצללים, מאחורי הווילונות ודרך המסדרונות הצדדיים של וושינגטון בת זמננו - ומציגה תאוות בצע ושחיתות, סקס ואהבה, וחקירה חסרת פשרות של כוח, של שאיפות ושל השיטה האמריקאית. היא סובבת סביב פרנסיס 'פרנק' אנדרווד (ספייסי), איש קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, בעל אחיזה בכל סוד שיש לפוליטיקה האמריקאית להציע. אנדרווד הוא פוליטיקאי של פוליטיקאים. מיומן, מתעתע, כריזמטי ואכזרי. מועמד חדש מושבע לנשיאות מטעם המפלגה, המועמד אותו ליווה אנדרווד בתקווה לשפר את הסטאטוס המקצועי שלו. אך אחרי שנדחית האפשרות שימונה למזכיר המדינה, וכשמבין שלא ימונה למשרה בקבינט, הוא זומם עלילה להפלת הנשיא החדש, במסע נקמה מחושב נגד ההנהגה שהוא תרם להצלחתה. לצדו ניצבות אשתו האמביציוזית באותה מידה, קלייר (רייט), שתעשה הכל כדי להבטיח את עליונותם, וכתבת מדינית בשם זואי ברנס (מארה), שעוברת על גבולות אתיים, ומפרסמת את ההדלפות שלו כמקור אנונימי.

 

לצדם של ספייסי, רייט ומארה, מככבים בסדרה קורי סטול ("חצות בפריז"), קריסטן קונולי ("בקתת הפחד"), מייקל קלי ("נגד כל הסיכויים"), סקינה ג'פריי ("האמת אודות צ'רלי") וקונסטנס זימר ("בוסטון ליגל").