הכירו את מקלמור: הראפר החדש בשכונה

אם תהיתם מי עומד מאחורי "Thrift Shop" הלהיט החדש שכובש את המצעדים, הגיע הזמן שתכירו את בן האגרטי, מקלמור בשבילכם

מקלמור
מקלמור | צילום: צילום מסך

הלהיט החדש של מקלמור וראיין לואיס, "Thrift Shop" כבר הספיק לכבוש את המצעדים בחו"ל, להצטרף לרשימה המובילה של ההורדות בארה"ב וכמובן להפוך לחלק בלתי נפרד מהפסקול העכשווי של גלגל"צ, אבל בניגוד לראפרים אחרים, שמנצלים את הזמן לראוותנות במכוניות פאר, כשלצידם עשרות בחורות חצי לבושות, כאן נפל לחלקנו ראפר שהחליט לעשות משהו טוב ומשמעותי עם המוזיקה שלו. זה מחזיר אותנו לדור העבר של ראפרים מחאתיים, כאלה שרצו לשנות, להילחם, ולא רק להשוויץ, כמו טופאק, סנופ דוגי דוג בימיו הטובים, ואייס קיוב. אז מי הוא מקלמור ואיך הוא פועל לשנות את העולם?

 

מקלמור נולד בשם בן האגרטי והוא ראפר אמריקאי בן 30 שמשחרר מוזיקה עצמאית כבר משנת 2000, אם כי נדמה שעכשיו מגיעה הפריצה הגדולה שלו. במהלך העשור האחרון הוא צבר לעצמו מעריצים רבים ברחבי הרשת, אבל הפרגון האמיתי הגיע עם הקליפ שלו ושל ראיין לואיס ל-"Thrift Shop" שלו יותר מ-70 מיליון צפיות ביוטיוב.

 

האגרטי גדל בסיאטל, כמו מוזיקאים רבים וטובים, אבל הגראנג' המפורסם של העיר דווקא לא היה הסגנון המוזיקלי שדיבר אליו. הוא היה בן 6 כשנחשף לראשונה להיפ הופ ברדיו, ונהג לרקוד לצליליו. למרות שהוריו לא היו מוזיקליים כלל, הם תמכו בכשרון הקטן שפיתח הבן ומיהרו לרשום אותו לחוגים מוזיקליים. בהיותו בן 14, החל האגרטי לכתוב מילים לשירים, והוא וחבריו נהגו להכין קלטות אישיות בהן היו מחקים שירים ששמעו ברדיו, בצירוף צלילי ראפ שהנפיקו בעצמם. כמו כל ראפר מתחיל, הוא דבק בכינוי שחבריו מבית הספר נתנו לו, "מקלמור", ומקורותיו לא ממש ברורים עד היום. מקלמור למד בבית ספר לבן, בו הייתה חלוקה בין לבנים לשחורים והתנגד מאוד לבורות בה היתה נהוגה שם, עניין שהוא נוהג להתייחס אליו בשיריו. זאת בשל דעותיהם הליברליות של משפחתו, והעובדה שהושפע מאוד מהתרבות השחורה.

 

בשנת 2000 התחיל להוציא שירים בהפקה עצמאית תחת השם "פרופסור מקלמור". מהר מאוד החליט לנטוש את "פרופסור" ולהשאר רק עם כינוי הילדות. בשנת 2005 הוא שחרר אלבום עצמאי ראשון באורך מלא: "The Language of My World". על אלבום זה קיבל ביקורות חיוביות מגולשים ברשת, אבל לא ממש הצליח להביא אותו להשמעות חיצוניות. הוא הפך להיות ראפר של "מפה לאוזן" בקרב מעריצים חזקים הז'אנר. בשנת 2006 הכיר את המפיק המוזיקלי ראיין לואיס, והחל לעבוד עימו בהפקות, בעיקר בתפקידים שוליים וצילום. הוא המשיך להוציא מוזיקה, אבל לא הצליח לקדם אותה וכך, מתוסכל מהמצב, הדרדר לאלכוהוליזם ושימוש בסמים.

 

התחלה חדשה עם ראיין לואיס

בשנת 2008 הכיר מקלמור את מי שמאורסת לו כיום, טרישה דיוויס, ובעקבות תמיכתו של ראיין לואיס החליט ללכת לגמילה, ולהתחיל דרך חדשה. הוא יצא ממרכז הגמילה נקי מהרגליו הרעים ולהוט לחזור לעשות מוזיקה. ב-2009 החלו השניים ליצור מוזיקה יחד, והוציאו את מיקסטייפ שהצליח לככב ברשימות ההורדות.

 

ביולי האחרון יצא השיר "Same Love" של הצמד, לקראת הבחירות בארה"ב. השיר עלה לרשת כחלק מקמפיין נרחב למען שיוויון זכויות בנישואים. הוא בוצע בשיתוף פעולה עם ארגון מוזיקה למען נישואים גאים, שביקש את עזרת הציבור באישור משאל העם בוושינגטון, שיאפשר לזוגות גאים להתחתן. בהצהרה שהוציא עם שחרור הסינגל, אמר מקלמור כי הוא מקווה שהשיר יקדם את הדיאלוג ויעזור לעצב את תחושת השייכות לפיה כל בני האדם שווים.

 

 

באוקטובר הכריזו השניים על שחרור אלבומם המלא "The Heist" ממנו לקוח הלהיט "Thrift Shop", והשאר - היסטוריה. מקלמור האלמוני הפך ללהיט שכולם רצים לחומרים הישנים שלו, מנסים לגלות את מקורותיו וקונים כרטיסים. לואיס ומקלמור סיימו סיבוב הופעות מוצלח במיוחד בצפון אמריקה, בריטניה ובעוד מספר יעדים נבחרים באירופה, והדרישה נמשכת. זה לא היה יכול לקרות למקלמור לולא עזרתו של לואיס, אבל ההצלחה ללא ספק מבוססת גם על כשרון, ניסיון ואהבת ילדות אמיתית לשורשי ההיפ הופ ששינו את עולמו.