בקול דממה דקה: דני ליטני מתחרש אבל לא מפסיק לשיר

דני ליטני שומע קצב ומילים אבל לא יכול לשמוע טונים. למרות הכל, הוא ממשיך לעשות את מה שהוא הכי טוב בו, ואין מה שיעצור אותו

דני ליטני
דני ליטני | צילום: צביקה גולדשטיין, יח"צ

דני ליטני, הזמר ואגדת הרוק סובל ממחלה שגורמת לו לא להבחין בין צלילים. מצב זה הוא כמעט בלתי אפשרי עבור זמר. "זה מתסכל ומעצבן", אומר ליטני, "אני מכיר זמרים שאם זה היה קורה להם הם היו חותכים את הורידים". מאז המחלה, ליטני ממעיט להקליט, אבל לא מפסיק להופיע: "אני אופיע עד שאפול מהרגליים, אמשיך לשמח את הקהל שלי", הוא מציין בהתלהבות.

 

המחלה מונעת מליטני, למשל לזהות באיזה טון הגיטרה מנגנת, להבחין בין צלילים, ולזהות אותם בשתי האוזניים, כפי שהוא מסכם זאת בעצמו "קקפוניה אמיתית".

 

בשיר החדש שלו, "הפרעת קשב", דני ליטני לא יכול לשמוע. הוא מדבר על ההתמודדות עם המחלה ועל הרצון להמשיך ליצור. שיטת העבודה החדשה כוללת סיוע מהמלווים, בעיקר הפזמונאי והמלחין קובי לוריא. "היו שלבים שדני התחיל לשיא ופשוט לא ידעתי לאן זה הולך", מספר לוריא, "ואז שרתי לו על הפלייבק, הוא היה שואל אם הוא בטון, וכך המשכנו". בצורה זו הוא גם מסוגל להופיע על אף שהשמיעה שלו פגועה מאוד, והוא נלחם על כל רגע שהוא על הבמה "זה מה שאני יודע לעשות, מה שאני עושה הכי טוב, וכך אמשיך לנצח", אומר ליטני נחרצות.