25 דברים ש(אולי) לא ידעתם על קיילי מינוג

נסיכת הפופ האוסטרלית חוגגת 25 שנים של מוזיקה, אז שלחנו את אמיר צומר ללקט על קיילי כמה עובדות חשובות יותר או פחות. במיוחד בשבילכם וכאלה

קיילי מינוג
קיילי מינוג | צילום: Getty Images / אימאג'בנק
סיקור מיוחד קיילי מינוג
סיקור מיוחד קיילי מינוג | צילום: סטודיו nana10

זה אולי נראה שקיילי מינוג, הנסיכה הבלתי אפשרית בשבילכם, נמצאת כאן מאז ומתמיד. אבל העובדה היא שדיוות הפופ האוסטרלית (שלא גרועה גם כשחקנית או סתם אייקון אופנה) התחילה את הקריירה האמיתית בסוף השבוע הזה, מינוס 25 שנים. כן, היא הלהיטה אותנו בסוף האייטיז ועד אמצע הניינטיז בלהיטים מתקתקים, המשיכה כהאז-בין אלטרנטיבית רק כדי לברוא את עצמה מחדש בתחילת האלף כפופסטאר לוהטת - כזו שמראה לכל הבריטניות איך לשמור על הקריירה בועטת, גם אם שוכחים אותך לכמה שנים. לכבוד החגיגות המרגשות של מיס מינוג הענוגה, אספנו לא פחות מ-25 עובדות שייתכן שאת חלקן (או רובן) לא באמת ידעתם על הזמרת והכותבת המוכשרת שהיא, אתם חייבים להודות,הייצוא האוסטרלי הכי איכותי מאז ומעולם.

 

1. הסינגל הראשון ששחררה קיילי כזמרת, "The Loco-Motion", יצא ממש היום לפני 25 שנים באוסטרליה, איטליה ושבדיה. כיוון שעדיין שחקה באותה תקופה באופרת הסבון הפופולארית "שכנים שכנים", השיר הפך למגה-להיט ביבשת התחתונה וצעד שבעה שבועות רצופים במקום הראשון במצעד המקומי. בדיוק שנה אחר כך הוא שוחרר בשאר העולם, ומאז הכל היסטוריה.

 

2. משמעות שמה של קיילי נובעת מהמילה האבוריג'ינית (ילידיה המקוריים של אוסטרליה) ל"בומרנג". לכן, עם כל קאמבק שלה לאור הזרקורים העיתונים מלאים בכותרות בסגנון "התעופפה אלינו בחזרה".

 

3. כל 13 השירים הראשונים ששחררה כזמרת באנגליה הגיעו ישירות לעשרת הגדולים במצעד הבריטי. לא נשמע משהו? מדובר בהישג שאפילו ענקי פופ כמו הביטלס, מייקל ג'קסון, להקת אבבא, מדונה או אלטון ג'ון לא הגיעו אליו. כן, היא היתה במכונת להיטים.

4. 10 שירים שלה הגיעו למקום הראשון במצעד האוסטרלי, תשעה הגיעו לפסגה באנגליה.

 

5. היא הופיעה ב-14 סרטי קולנוע, סרט דוקומנטרי, 13 תוכניות טלוויזיה ומשחק מחשב אחד. מולטי-טאלנט.

 

6. בשנת 1999 שחררה הזמרת  ספר אמנות בשם "Kylie", שכלל את צילומיהן של יצירות אמנות של אמנים נחשבים בנושא אחד - קיילי כמובן. הספר נמכר במהירות שיא של חודש אחד בלבד, מה שהביא להוצאה שנייה שלו כמובן.

 

7. מי שכתבה לה את אחד הלהיטים הענקיים שלה - "Spinning Around", היא לא אחרת מאשר כוכבת הפופ ושופטת "אמריקן איידול" ו"X פקטור" בעבר, פאולה עבדול. היא בכלל רצתה אותו לעצמה לפני שהוא ניתן לקיילי והפך לאחד השירים המזוהים איתה.

 

8. השיר "Can't Get You Out of My Head" משנת 2001, עשה היסטוריה באנגליה שהושמע לא פחות מ-3,000 פעמים בתחנות הרדיו במדינה תוך שבוע אחד בלבד. זו הפעם הראשונה ששיר הושמע כל כך הרבה פעמים בפרק זמן קצר כל כך, אבל היא שברה את השיא של עצמה רק שנה אחר כך עם "Love at First Sight".

9. שיתוף הפעולה שלה עם הכוכב האנגלי רובי וויליאמס לא כלל רק את הדואט הפרובוקטיבי שלהם "Kids" - השניים דובבו יחד גם בסרט המצויר לכל המשפחה "קרוסלת הקסמים" משנת 2005. הדבר היחיד שמשותף לשני הפרויקטים האלה הוא הילדים.

 

10. אבל לא רק עם רובי וויליאמס -  קיילי שרה להיטים מפורסמים עם כמה וכמה אמנים גבריים אחרים במהלך השנים. עם ג'ייסון דונובן היא ביצעה את "Especially for You", את "Where the Wild Roses Grow" לצד ניק קייב, בשירה "Lhuna" היא נתנה בקול לצד קולדפליי, היה את "Higher" עם טאיו קרוז ויחד עם שלל אמנים אחרים בחידוש למטרות צדקה של השיר "Everybody Hurts". עסוקה.

 

11. עם השנים, קיילי צברה לעצמה כמה מעריצים מפורסמים יותר. השחקן ראסל קרואו הודה שהוא מטורף עליה, אבל אין כמו מעריץ שהוא בן מלוכה אנגלי - במקרה הזה הנסיך צ'ארלס - כדי לחוש בעצמך נסיכת פופ.

 

12. אם כבר משפחת המלוכה, קיילי שינתה את שמו של אלבומה השישי, "Impossible Princess", באנגליה - כיוון ששוחרר רק זמן קצר אחרי מותה של הנסיכה דיאנה. במקום בשמו המקורי, בממלכה המאוחדת מכירים את האלבום בשם כ"Kylie Minogue" (ממש כמו האלבום הקודם שהוציאה רק שלוש שנים לפני). מקורי.

13 אחד השירים האוהבים שלה, "Confide in Me", זכה לעשרות גרסאות כיסוי של אמנים מהמון ז'אנרים מוזיקליים שונים. השיר גם שולב במחזמר שמבוסס על סרט הדראג קווינז "הרפתקאותיה של פריסילה מלכת המדבר", למרות שלא הופיע בגלגול המקורי שלו.

 

14. בין שאר הופעות האורח שלה בטלוויזיה, קיילי שימשה כהשראה באחד מפרקי תוכנית המהפכים "טאץ' עליז לסטרייט שיעיז" והפתיעה כשפגשה את הגייז המומחים במהלך הצילומים. רגע, גם סטרייטים רוצים להיראות כמו האייקון קיילי? חשוד.

 

15. היא לא סתם אייקון סטייל ומתלבשת משובחת, נסיכת הפופ גם שימשה בעבר בתור עורכת אורחת של הגרסה האוסטרלית למגזין האופנה "Vogue". שיק של שואוגירל.

 

16. הצהובון הבריטי "הסאן" הכריז בעבר על הישבן שלה כ"אוצר לאומי" בכותרת גדולה בעמוד הראשי. "זה לא שהיה לי ממש מה לעשות עם זה מלבד לצחקק", סיפרה בתגובה.

 

17. אבל היא גם יודעת לפרגן, ובשנה שעברה גילתה בשיחת טוויטר עם בריטני ספירס שהשיר האהוב עליה של הפופסטאר הוא "Till The World Ends". כן, קיילי באמת אוהבת את בריטני.

18. הקליפ של מינוג לשיר "All the Lovers", שכלל המון אנשים בבגדים תחתונים קטנים שצמודים יחד, היה בעיקרו מחווה לאמן צילומי העירום ההמוניים המפורסם ספנסר טוניק. קיילי בחרה לעשות את זה מחוספס ונועז יותר מהגרסה המעודנת שעליה חשבו לפני הצילומים.

 

19. השיר "Celebration" משנת 1992, הוא כמובן חידוש לשיר של קול אנד דה גאנג מ-1980. למרות שלא הצליח בטירוף מסביב לעולם, קיילי מקפידה לציין אותו כאחד השירים האהובים עליה ואפילו הכניסה אותו לאוסף הלהיטים "Ultimate Kylie".

 

20. אחת התוכנית הפופולאריות ביותר באנגליה, "Doctor Who", ציטטה את השיר " Never Too Late" באחד הפרקים בשנת 2006. קיילי עצמה השתתפה בתפקיד אורח בסדרה שנה אחר כך.

 

21. באחד הסקרים של חברת תעופה בינלאומיות, מינוג נבחרה לאישה שהכי היו רוצים לשבת לצידה במהלך טיסה ארוכה. טוב, היא לא תופסת המון מקום.

22. בובת השעווה שלה במוזיאון "מאדאם טוסו" בלונדון (שאפילו מפזרת ניחוחות של הבושם הפרטי שלה) נחשבת לאחת האטרקציות המבוקשות ביותר במקום. אבל אין כמו פסל הברונזה בגודל מקורי בדמותה, שמוצב בגאווה במלבורן, העיר שבה נולדה באוסטרליה.

 

23. בשנת 2007, רגע לפני שפייסבוק כבשה את העולם (ואותנו), קיילי השיקה בעצמה רשת חברתית למעריצים בשם "KylieKonnect". איפה מארק צוקרברג ואיפה היא.

 

24. למרות שהיא מבצעת את השיר "Your Disco Needs You" מהאלבום "Light Years" ברובו באנגלית, קיילי הוסיפה לו גם בית בן ארבע שורות בצרפתית. אבל מלבד המקור הצרפתי, הזמרת הקליטה את הבית גם בגרסה ספרדית, גרמנית, יפנית (!) ואנגלית. אל דאגה, השיר נותר עליז למדיי.

 

25. בקליפ ל "Come Into My World" מופיעות לא פחות מחמש קיילי זהות-אבל-שונות, כולן הולכות במעגלים שלא נגמרים. אז ככה נראה העולם שלך?

 

>>> ספינינג אראונד דה סט: מינוג על המסך

 

>>> צפו: קיילי מינוג פצצה חכמה בקליפ חדש

 

>>> לעוד כתבות 25 K: חוגגים עם קיילי מינוג