ינון מגל התפטר מהגשת "מבט" בערוץ הראשון

מגיש מהדורת החדשות של הערוץ הראשון הודיע אמש כי יעזוב את "מבט" אחרי ארבע שנים בתפקיד. זאת, על רקע מחלוקת של מגל עם הנהלת רשות השידור

ינון מגל
ינון מגל | צילום: יח"צ ערוץ 1

חדשות רעות? מגיש מהדורת החדשות של הערוץ הראשון, ינון מגל, הודיע אמש (שלישי) על התפטרותו מהגשת המהדורה. מגל (42), שמגיש את "מבט" מאז שנת 2008 לצד מירב מילר, החליט לעזוב את התפקיד על רקע מחלוקות ויחסים עכורים עם מנהליו בערוץ הראשון והנהלת רשות השידור.

 

לפי פרסומים שונים, המתח בין מגל ומנהליו - בהם ממשה נסטלבאום - גבר בחודשים האחרונים. זאת, על רקע הדיווחים והשמועות על החלפתם של מגל ומילר במגישים שונים למהדורת "מבט" בעקבות שינויים בהנהלת הרשות, וכן החלטתו של המגיש להתמודד על משרת מפקד גל"צ, משרה שבה לא זכה לבסוף.

 

מגל מונה לתפקיד לפני כארבע שנים, לאחר פרישתו של חיים יבין מהגשת מהדורת החדשות של הערוץ הראשון. הוא עזב עבור התפקיד את משרתו בחדשות 10, שם שימש ככתב צבאי ואף כמגיש בתוכנית "5 עם רפי רשף". כעת, החליט לפרוש בשל "מסע רדיפה שעבר" ברשות השידור, שבו לדבריו לא קיבל "ולו הערה מקצועית אחת".

 

מרשות השידור נמסר כי טענותיו של מגל "עלו בעקבות בקשתו של מנהלו משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות, לשבצו ל-5 ימי עבודה בשבוע כפי שנחתם עימו בחוזה ההעסקה. מגל התרעם על הדרישה וטען באוזני מנהלו 'האם אתה מצפה ממני שלא אראה את ילדיי, חמישה ימים בשבוע?'".

 

"רשות השידור מחזיקה בדעה שעובד שעלות שכרו נאמדת בכ-60,000 ש"ח צריך להגיע לפחות 5 פעמים בשבוע למשך כ-6 שעות עבודה במערכת. חרב הפיטורים מונפת מעל מאות עובדי רשות השידור ועל מגל, מגיש בכיר בחטיבת החדשות מוטלת האחריות להוות דוגמה לעובדים ולא להיפך... מגל סירב לעמוד לרשות המערכת ולהגיע  במשך תקופה ארוכה לישיבות ולכתוב את הפתיחים למהדורה, למרות שחוזה העבודה שלו מחייב לעשות כך".

 

>>> לעוד תרבות ובידור