איילת הירשמן: "אפייה ובישול מרגשים אותי". ראיון

רגע לפני עליית התכנית החדשה שלה "פשוט וטעים" (יום שבת ב-18:35, ערוץ 10), תפסנו את הבשלנית והאופה איילת הירשמן לראיון קצר על אוכל מקומי, טעמי ילדות ומקורות השראה

איילת הירשמן
איילת הירשמן | צילום: עדי אורני

מה את הכי אוהבת לבשל או לאפות?

"תלוי מתי שואלים, מה שאני אוהבת זה בדרך כלל מה שאני רוצה לאכול באותו רגע. אפייה מרגיעה אותי, ובישול מרגש אותי ומרומם לי את מצב הרוח בדרך כלל".

 

מאיפה את שואבת את ההשראה שלך בבישול ובאפייה?

"המנות שאני מכינה יכולות להיות זכרון ילדות של משהו שאכלתי, משהו שגדלתי עליו, של מנה שטעמתי במסעדה, אפילו משהו שחלמתי עליו פעם. רעיון למנה יכול לעלות לי בטיול בשוק, באמצע חנות תבלינים, כשאני רואה סדרה או סרט או נזכרת במאכל שקראתי עליו בספר ואז החלק הכיפי הוא להיכנס למטבח ולהתחיל לפתח את הרעיון והזכרון לכדי אוכל טעים".

 

מה הקינוח שאת הכי אוהבת לאכול?

"בגדול, את רובם! אבל עכשיו אני בתקופה של רוטב קרמל מלוח, אז כל מה שקשור אליו אני אוהבת. גלידה עם רוטב קרמל חמים, עוגת נפוליון שעליה אגם של רוטב קרמל מלוח או אחד מהקינוחים הכי מושחתים והכי מנחמים שאני אוהבת - בננות חמימות צלויות בקרמל עם קצפת שנמסה על זה לאט..."

 

מה המנה "הקבועה" שאת תמיד מבשלת בבית?

"יש לי שלושה ילדים, ויש אצלנו תמיד הרבה חברים ואורחים, אז כמעט תמיד יש סיר ענק של רוטב בולונז. כשאחד נגמר, כמעט תמיד מתחילים לבשל את הבא. אוכלים אותו עם אורז, עם פסטה וגם לבד ותמיד יש גם סלט ענק, מהמון ירקות".

 

איזה שף ישראלי את הכי מעריכה?

"יש המון כאלה. אני אוהבת במיוחד את מה שעושים יונתן רושפלד וארז קומרובסקי".

 

איך היית מגדירה את סגנון הבישול שלך?

"המטבח שלי הוא מטבח משפחתי והאוכל ביתי וטרי, עם המון השפעות מכל העולם. אני מכינה גם אוכל אסייתי ואיטלקי (המון איטלקי. אני מושפעת מאוד מהגישה האיטלקית לבישול ולחיים בכלל), הרבה ים תיכוני ומקומי ובעיקר אוכל שמח שעושה טוב למי שאוכל אותו".

כמעט כל אוכל מנחם אותי. לפעמים זה הטעם, לפעמים זה המרקם, לפעמים זה איך שאני אוכלת

אל תפספסו:

10 דברים שלא ידעתם על גלידה

הדרך הטובה ביותר לחתוך ולאכול תפוח

מבחן החומוס הגדול

פרסומת פרובקטיבית לעוגיות אוראו

כך תקלפו שום בפחות מ-10 שניות

שיטה מהירה לקילוף תפוחי אדמה