בון טון • מיקסטייפ בון ג'ובי חגיגי

אליל הרוק-פופ ג'ון בון ג'ובי חוגג 50 בסוף השבוע, אז ליקטנו עבורכם את מיטב הלהיטים של הלהקה שלו - ממש כמו שעשיתם עם הקלטות בשנות ה-80'. אוסף בון-בון

בון ג'ובי
בון ג'ובי | צילום: אימג בנק / Getty Images

הו, שנות השמונים. תקופה של חטאים כמו רעמת שיער נפוחה, קול צרוד, כריות כתפיים ובעיקר המון המון גלאם רוק. לעולם לא נצליח להבין מה אנשים חשבו לעצמם עם הסרטים על הראש ומכנסי העור האקסטרה-צמודות, טרנד שבו אשם גם אחד מסממני האייטיז הבולטים - ג'ון בון ג'ובי, סולן הלהקה (שנושאת את שם משפחתו) בון ג'ובי.

 

לעומת הטרנדים החולפים ההם (תודה לאל) הוא עדיין כאן - שר בגרון ניכר ואפילו חוגג בסוף השבוע את יום הולדתו ה-50. נכון שהמעריצות כבר לא מתעלפות כשהוא עולה לבמה ומאז שהחלפנו מילניום כמות תחתוני הנשים שנזרקת לעברו בהופעה מצטמצת בכל פעם מחדש, אבל תמיד נחמד להיזכר בלהיטים הגדולים שהפכו אותו לסופרסטאר חוצה יבשות. לכבוד יום ההולדת החגיגי, אספנו לכם להיטים לוהטים של בון ג'ובי, היישר ממצעדי הפזמונים של העשורים שחתמו את המאה הקודמת (ואתם בטח עדיין מפזמים כשמשמיעים אותם ברדיו, לא?). מזל טוב, בון!

 

Runaway - 1984

 

השיר שהחל הכל. בון ג'ובי בן ה-22 (שאז עוד נקרא ג'ון בונג'יובי), קיבל את ההזדמנות לחתום בחברת תקליטים "מרקורי רקורדס" אחרי ששמעו את השיר הזה שכתב בעצמו. הוא צירף את שלושת חברי הלהקה האחרים, ריצ'י סמבורה, טיקו טורס ודייוויד בריאן, בחרו להם שם מצלצל, ויחד החלו לכבוש לבבות צעירים. הכי גלאם.

 

You Give Love a Bad Name - 1986

יחסי ציבור גרועים? לא עם השיר הזה שהיה הראשון של בון ג'ובי שהגיע למקום הראשון במצעד האמריקני. כל המרכיבים ליצור להיט באותה תקופה שם, כולל סולו הגיטרה המרגש וקטע המעבר במיוחד למחיאות הכפיים. טירוף.

 

I’ll Be There for You - 1989

רגע לפני שחתם עשור מצליח של תסרוקת נפוחה, הבלדה מהאלבום "New Jersey" משנת 1989, כבשה את ליבן של כל הבנות. למרות כל הדיסטורשן, כל הבנות התייפחו כשרקדו סלואו לצלילי השיר הזה.

 

Bad Medicine - 1988

סור מדרכי ד"ר אלבן (ושיר הללויה!), זוז מפה ד"ר האוס: ד"ר בון ג'ובי קבע - האהבה היא תרופה לא מוצלחת במיוחד. ואם  בון ג'ובי אומר, יש לו גם מרשם איך לתקן אותה, לא?

 

Bed of Roses - 1993

"הוא. רוצה להשכיב. אותי. במיטה. מכוסה ורדים. יומני היקר, מתי לעזאזל חג האהבה? מתי הוא יהיה רומנטי כמו ג'ון!" (מתוך הגיגיה הנוגים של תלמידת תיכון מתבגרת ומתגברת, חורף 1993)

 

Keep The Faith - 1992

בזמן שהלהיט הגדול שלהם התבסס על תפילה, ומדונה, ג'ורג' מייקל ומייקל ג'קסון עסקו סביבם במוטיבים של דת בשלל שירי ענק שהפכו ללהיטים גלובליים - גם בון בונים לא הסכימו לוותר על האמונה (פלוס כמה גיטרות חשמליות). שמור על האמונה, והיא תשמור אותך, או משהו. 

 

Always - 1994

כל כך הרבה פסקולי סרטי עשו בו שימוש מרגש, המוני פרסומות סחטו באמצעותו דמעות, אלפי לבבות שבורים התנחמו לצליליו וכנראה שכל כך הרבה בתולים בותקו כשברקע הפאוור-באלאד הזו, שקשה לא לחוש רגש כלשהו כששומעים את האולווייז של בון ג'ובי. לנצח נצחים, הא?

 

It’s My Life - 2000

אז למה אנחנו אוהבים את השיר האחרון שממש הפך ללהיט של הלהקה? אה, כי הוא מתכתב וממש ממש מזכיר שיר אחר שלה על תפילה, כוח רצון ושאר דברים שאמורים לגרום לנו להרגיש טוב יותר. גללו מעט מטה. בדיוק, השיר הזה.

 

 

 

Livin' on a Prayer - 1986

מה הפלא שבון ג'ובי לא מצליחים לספק להיטים רלוונטיים בימינו, הרי הלהיט הכי גדול שלהם והשיר שבגללו הם יירשמו בדפי ההיסטוריה המוזיקלית יצא כבר בשנת 1986. כן, "Livin' on a Prayer", השיר שהכי מזוהה עם הלהקה, יצא כבר לפני 25 שנים. אם פיזזתם לצליליו (או עשיתם אייר-גיטר) במסיבת כיתה בתקופה שהיה להיט מטורף - סימן שאתם כבר לא כאלה צעירים.

 

 

>>> לעוד תרבות ובידור