מתקפת האקרים: פרטיהם של אלפי כרטיסי אשראי ישראליים נגנבו והופצו ברשת

האקרים סעודיים פרסמו קובץ המכיל אלפי שמות, כתובות מייל ופרטי כרטיסי אשראי של ישראליים • אחד החשדות שנבדקים: הנתונים נכרו מאתרי קופונים • נפגעתם? חברת האשראי תחזיר לכם את כספכם

כרטיס אשראי ומקלדת
כרטיס אשראי ומקלדת | צילום: אימג' בנק

(5:25 דקות)

מתקפת האקרים על ישראל: קבוצת האקרים מסעודיה פרסמה הערב (שני) שמות, כתובת מייל ופרטי כרטיסי אשראי של מאות אלפי ישראלים. על פי פרסומי הקבוצה, מדובר בלא פחות מ-400 אלף משתמשים שפרטיהם נחשפו, אולם מומחים מטעם חברות האשראי העריכו כי המספר האמיתי נמוך משמעותית.

 

לא ברור כרגע מהו מקור הנתונים, וככל הנראה מדובר בכמה מקורות שונים. אחד החשדות שנבדקים בשעה זו הוא שמדובר בפרטי נתוני אשראי שנגנבו מאחד או כמה אתרי קופונים, אם כי נבהיר שאין לכך עדיין אישור סופי.

 

בדקו האם אתם ברשימה בעמוד הפייסבוק של לילה כלכלי

 

מוקדם יותר הערב, מי שגלש לאתר הספורט One גילה כי האתר נפרץ, והוא מפנה לאתר של קבוצת האקרים סעודיים, שמצהירה כי מטרתה לחשוף כמה שיותר פרטים של בעלי כרטיסי אשראי ישראליים, במטרה לפגוע בכלכלה הישראלית. מאתר One נמסר כי הפריצה אירעה לאחד השרתים והיא תוקנה במהירות, אולם נציין כי הקובץ המכיל את כל הפרטים עדיין מסתובב ברשת.

 

הקובץ שפורסם כולל שמות, כתובות מייל והחמור מכל - מספרי כרטיסי אשראי, כולל שלוש ספרות הביקורת שנועדו לאבטחה. לדברי הקבוצה, שמגדירה עצמה כשלוחה הסעודית של ארגון אנונימוס, היא מתכוונת להמשיך ולפרסם בהמשך נתונים נוספים, שכבר נמצאים ברשותה.

 

עם פרסום הפרטים ב"היום שהיה" פתח בנק ישראל בחקירה, בשיתוף שלוש חברות האשראי הגדולות, שלא הכירו את המקרה עד הפרסום. על פניו, מדובר במחדל אבטחה חמור ביותר, וכנראה מדובר בכשל מתמשך. בבנק ישראל ובחברות האשראי פועלים בשעה זו להסרת הקובץ עם הפרטים מהרשת, ולאחר מכן יפתחו בחקירה כדי לבדוק איך בדיוק התרחשה הפריצה.

 

נפגעתם? חברת האשראי תחזיר לכם את הכסף

אם יש לכם גישה לכרטיסי האשראי שלכם באינטרנט, מומלץ לגשת לחשבון המקוון בהקדם, ולבדוק האם יש שם חיוביים חשודים שלא ביצעתם. במידה וגיליתם חיובים כאלה, חברת האשראי מחויבת להחזיר לכם את כספכם. אם אין לכם גישה אונליין, צרו קשר בהקדם עם חברת האשראי או עם הבנק, על מנת לבדוק האם נפגעתם והאם יש צורך לבטל את כרטיס האשראי ולהנפיק חדש.