Modern Warfare 3

גם השנה מגישה אקטיוויז'ן לגיימרים פצצת אדרנלין מהירה ועצבנית, אך המנוע הגרפי לא מזדקן בכבוד. בהעדר חידושים מסעירים, זה בהחלט עשוי להיות הכותר הראשון בסדרה שתוכלו לוותר עליו מבלי להרגיש שפספסתם משהו

Modern Warfare 3
Modern Warfare 3 | צילום: יח"צ

בהתחשב בנסיבות, אנחנו צריכים כנראה להודות לאקטיוויז'ן על כך שזו בכלל הצליחה להנפיק השנה עוד משחק בסדרת Modern Warfare. צוות היוצרים התפרק הרי בפרשיה מתוקשרת, וחודשים ארוכים הייתה עסוקה החברה בבקרת נזקים וניסיון לחלץ אנשי פיתוח מבין ההריסות. תוך זמן שיא של עבודה מאומצת, הצליחו יורשי Infinity Ward המקורית ליצור משחק שבהחלט עומד בסטנדרטים הגבוהים של הסדרה. ברמה האישית, זהו הישג לא מבוטל.

ואולם בתור משחק ה-Call of Duty השמיני במספר, קשה להתעלם מהסדקים הקלים במנוע הגרפי ומהתיישנותה של הנוסחה הקבועה: אקשן מהיר במולטיפלייר, חוויה קולנועית מתוסרטת (מאוד) לשחקן יחיד. זו כבר הפעם המי-יודע-כמה שאנו נשלחים למלחמה, מובלים על ידי גיבורים שמראים לנו תמיד את גבם, צוברים עוד נקודות ויכולות בקרבות מרובי המשתתפים. עצמו לרגע את העיניים, הקשיבו לקולות, ונראה אם כלל תצליחו להבדיל בין Modern Warfare השלישי, ובין הפרק הראשון בטרילוגיה שהגיע לחנויות עוד ב-2007. אם זו לא בעיה מבחינתכם, אתם מוזמנים להצטרף להמונים ולקנות אותו. רק אל תתלוננו אחר כך שאת הסרט הזה כבר ראיתם.

עולם במלחמה

Modern Warfare 3 הוא הפרק המסכם של עלילת המתח והריגול. בתחילתו גיבורינו נמצאים במצב עגום למדי בעוד שהטרוריסט מקרוב ממשיך לשגע את העולם, ועד סופו תיפתר הקונספירציה במלואה, אך לא לפני שייגרם נזק בלתי הפיך לעוד כמה ערים מרכזיות ביניהן לונדון, פריז וניו-יורק. העלילה דווקא מוצלחת, במיוחד לקראת סיומה, אם אתם מחובבי הז'אנר. היא לא סובלת מעודף ראליזם או היגיון, אך יכולה להתחרות במינון הפיצוצים והפומפוזיות עם סרטי האקשן הגדולים של הוליווד.

 

המשחקיות עצמה היא, ובכן, בדיוק מה שיכולתם לצפות לו, ומפני שבכותרים הקודמים בסדרה כבר נתקלנו בסיטואציות דומות נדמה שמידת ההתלהבות פוחתת קמעה. וכאשר האירועים על המסך כבר לא מלהיבים כמו פעם, מתחילים לשים לב לגרפיקה המיושנת, לטקסטורות הכעורות ולאנימציה הפרימיטיבית. במיוחד בהשוואה ל-Battlefield 3, המתחרה הבולט ביותר שלו השנה, Modern Warfare 3 הוא ענתיקה טכנולוגית שלא מאתגרת אפילו את הקונסולות הוותיקות.

 

עבור שחקנים שמאסו בשלבים המוגבלים והמתוסרטים, מצב ה-Spec Ops עשוי להתגלות דווקא כאטרקציה המעניינת יותר בחבילה. אלו הן 16 משימות המקבילות בערך לעלילת הקמפיין, אך מעוצבות כך שיהיו מאתגרות ומפתיעות יותר. אפשר לשחק לבד או ביחד עם חברים, ולהשוות את הישגיכם עם העולם כולו דרך שירות Call of Duty Elite החדש. במצב ההישרדות (Survival) נלחמים נגד גלים אין-סופיים של יריבים ממוחשבים במפות המולטיפלייר של המשחק. גם זו תוספת נחמדה ומרעננת.

 

מפות חדשות, קרבות ישנים

גם מצב המולטיפלייר לא מביא עמו מהפכות גדולות. המפתחים הכניסו שינויים קלים בלבד במודל הקיים, ואלו לאו דווקא הופכים את המשחק לטוב יותר. לדוגמה, הפעם משפרים את יכולותיהם של כלי-נשק ספציפיים דרך השימוש בהם, ובאחד ממצבי המשחק, Kill Confirmed, חיסול האויבים מרחוק לא מספיק על מנת לצבור נקודה וחייבים לגשת לחייל לשעבר ולאסוף ממנו את התגית על מנת לוודא הריגה. בטוויסט משעשע, אם מישהו אחר יצליח להגיע לגופה לפניכם הוא זה שיזכה בניקוד.

תהליך הכניסה והיציאה מהקרבות מרובי המשתתפים נעשה מעט נוח יותר, עם שיפורי ממשק שיקלו על שחקנים חדשים, אך עשויים דווקא לעצבן את אלו שכבר התרגלו למוזרויות הקלות של Modern Warfare. וישנו, כמובן שירות ה-Elite אותו כבר הזכרתי. את שכבת הפרימיום שלו, השמורה למנויים בתשלום, לא נזדמן לנו לבדוק, אך גם בגרסתו הבסיסית הוא מחזק את החוויה הקהילתית של Call of Duty, מיישר קו בין משחקי הסדרה האחרונים (גם Black Ops נתמך) ומספק שפע של מידע וסטטיסטיקות מסקרנות. כלומר, כשהוא עובד. במהלך תקופת הסקירה נתקלנו בהרבה תקלות חיבור וסנכרון. באקטיוויז'ן טוענים כי הם עובדים במרץ על תיקון וחיזוק יכולות השרתים.

 

אז למי כדאי לקנות את Modern Warfare 3? לחובבי האקשן שאהבו את עלילת המשחקים הקודמים ורוצים לדעת כיצד זו תסתיים, או למכורי המולטיפלייר שחייבים את הגרסה האחרונה והמלוטשת ביותר. בהעדרם של חידושים מסעירים, נדמה לי כי לרוב שחקני Black Ops או Modern Warfare 2 שהיו מרוצים עד כה אין שום סיבה דחופה למהר ולשדרג, ומוטב להם להמתין כי מחירו של המשחק ירד אחרי עונת החגים. Modern Warfare 3 הוא משחק פעולה מצוין, מושקע ומהנה. הבעיה היא שכבר שיחקתם בו, בגרסאות אחרות ושמות אחרים, והגיע הזמן לעוד מהפכה - כמו זו שאותה הביא Modern Warfare המקורי - כדי להזרים אנרגיה חדשה לסדרה הוותיקה.

 

ציון גיימר: 4
ציון גיימר: 4 | צילום: סטודיו