בנק RBS עבר מהפסדים לרווח רבעוני של 1.2 מיליארד ליש"ט

הבנק הצליח להוריד את חשיפתו למדינות מוכות החוב מ-4 מיליארד ליש"ט בתחילת 2011 ל-770 מיליון ליש"ט באוקטובר; מניית RBS קופצת ב-3.5% בלונדון

רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) דיווח היום על רווח נקי של 1.2 מיליארד ליש"ט ברבעון השלישי של השנה, לאחר שהבנק ספג הפסד כבד של 1.56 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2010.

מנכ"ל הבנק סטפן הסטר, הודיע כי "תוצאות הבנק מעידות על חוזקו של הבנק ושיפור בעמידותו. עם זאת, הן גם מאירות את הלחצים החיצוניים הנמשכים על הבנקים ועל הכלכלות, כך שהדרך לשיקום אמיתי תהיה ארוכה ומאתגרת יותר מכפי שקיווינו".

הבנק, שהולאם בעקבות המשבר הפיננסי ב-2008, דיווח כי הפסיד ברבעון האחרון 142 מיליון ליש"ט כתוצאה מהחשיפה ליוון, אך הצליח למכור אג"ח של איטליה בשווי 2.5 מיליארד ליש"ט, ומחזיק כעת באג"ח איטלקי בשווי 294 מיליון ליש"ט בלבד. כמו כן הוריד הבנק את מידת החשיפה שלו לפורטוגל, ספרד ואירלנד, ונכון לתחילת אוקטובר עומד גובה החשיפה הכולל שלו למדינות מוכות החוב על 772 מיליון ליש"ט, לעומת 4 מיליארד ליש"ט בתחילת 2011.

למרות התוצאות החיוביות לרבעון זה, הבנק צופה תנאים קשים בשווקים ברבעון הרביעי, ומעריך כי הבנקים ברחבי העולם יספגו פגיעה נוספת כתוצאה ממשבר החובות באירופה.

בעקבות פרסום הדו"ח נפתח המסחר במניית הבנק בעליות של מעל 4%. מתחילת השנה איבדה מניית הבנק למעלה מ-50% מערכה.

בתחילת החודש דיווח בנקברקליס , השני בגודלו בבריטניה במונחי נכסים, על רווח לפני מס של 1.3 מיליארד ליש"ט ברבעון הכספים האחרון - עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הבנק עקף את תחזיות האנליסטים, שעמדו על רווח לפני מס של 1.24 מיליארד ליש"ט, לפי סקר של בלומברג. עם זאת, הכנסות חטיבת ההשקעות בברקליס צנחו ב-15% והסתכמו ב-2.25 מיליארד ליש"ט.