ראודור בנזימן הודיע על סיום תפקידו

המנכ"ל והעורך ראשי של חדשות 10 הודיע היום לדירקטוריון על סיום תפקידו בעקבות תוצאות תחקיר על כתבת פרופיל על שלדון אדלסון

ראודור בנזימן
ראודור בנזימן | צילום: משה שי

בהודעה ששלח לפני זמן קצר לעובדי חברת חדשות ,10 הודיע מנכ"ל החברה ראודור בנזימן על התפטרותו, זאת בעקבות החלטת החברה לשדר התנצלות בהמשך לכתבה על בעל "ישראל היום" שלדון אריסון. בהודעה שנשלחה פירט בנזימן בפני עובדי חדשות 10 את הסיבה לעזיבתו וכתב: "מחרתיים, במסגרת התכנית 'השבוע', תשודר התנצלות על כתבת פרופיל ששודרה בתחילת השנה על שלדון אדלסון. משיקולים של טובת החברה קיבלתי את ההסכם בעניין ההתנצלות, אך כמנכ"ל וכעורך ראשי של חברת החדשות איני יכול לחיות עם תוצאותיו ולצערי אני לא רואה מוצא אחר מלבד הגשת התפטרות ולכן הודעתי היום לדירקטוריון החברה ולהנהלת הערוץ כי אני מסיים את תפקידי".

 

"מחר אחה"צ תתקיים אסיפה של חברת החדשות בדסק, אבל כבר כעת אני מבקש להודות לכולכם על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לעבוד איתכם במהלך תקופה של למעלה משלוש וחצי שנים כמנכ"ל ובסה"כ קרוב ל-5 שנים בחברת החדשות. אתם, חבורה יוצאת דופן, כשרונית, מקצועית ומסורה שאוהבת ומאמינה במקצוע העיתונות בלי שום מירכאות, אתם הסיבה האמיתית לקיומו והישרדותו של הערוץ בעשר השנים מאז שקם. יצרתם כאן חברת חדשות שהפכה מילים גבוהות של חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת, למעשה יום-יומי. צלחנו זמנים כמעט בלתי אפשריים של מצוקה תקציבית ואיום על קיומו של הערוץ ושל חברת החדשות וכל זאת תוך תחרות עיקשת ויצירתית מול המתחרים כשאנחנו מגיעים למאות אלפי בתים בישראל. עתיד ערוץ 10 ימשיך להיות תלוי בכם גם בשנים הקרובות ומהיכרות אישית עם העובדים כאן אני יודע שהעבודה המצוינת שלכם תמשיך להיראות ולהשפיע".

מנכ"ל חדשות 10 מאז פברואר 2008

ראודור בנזימן שמנהל את חדשות 10 בשלוש וחצי השנים האחרונות, הוביל בחברה שינויים רבים ומהותיים ביניהם שינויים בעריכת המהדורה המרכזית, בצירופם של אנשי טלוויזיה כמו מיקי רוזנטל, דב גילהר ורותם שדות וכתבים חדשים ומצליחים בניהם נדב איל, אבישי בן חיים, רועי שרון, מתן חודורוב ונדב בורשטיין.

 

בנזימן הוביל את גיבושה של תוכנית התחקירים 'המקור', ופיתח והשיק את רצועת הלילה המצליחה שכוללת את 'לילה כלכלי' ו'צינור לילה' לצד 'היום שהיה'. כמו כן, בלטו בכהונתו השקת והפעלת האולפן הדינאמי וצירופה של תמר איש-שלום כמגישה עם עזיבתה של מיקי חיימוביץ'. לבנזימן מיוחסת ההטמעה ההדרגתית של סדר יום האזרחי בסיקור החדשותי בערוץ 10 ושינוי התמהיל החדשותי בכדי לתת דגש ראוי לנושאי הבריאות, הרווחה, צרכנות, חינוך ומאבק בבירוקרטיה".

 

ראודור בנזימן שמשמש כמנכ"ל חדשות 10 מפברואר 2008, הצטרף לחברת החדשות כבר בראשית 2007 עת מונה לסמנכ"ל התוכן של חדשות 10. בנזימן החל את דרכו העיתונאית בגלי צה"ל, שם שימש בין היתר כעורך ומגיש יומן הבוקר. הוא נמנה על מקימי העיתון "חדשות", והיה עורך המוסף הפוליטי של העיתון.

 

בנזימן נמנה על צוות ההקמה של התוכנית "עובדה" עם אילנה דיין ו-"5 עם רפי רשף", והפיק וערך את "פותחים שבוע" עם אמנון לוי בערוץ 2. בנזימן גם היה המקים והמנכ"ל הראשון של רדיו תל-אביב 102‪FM , והיה שותף בהקמת וניהול חברת ההפקות "גשם תקשורת", אשר הפיקה בין היתר את "שומר מסך", "עובדה" וסרטים דוקומנטריים.