פורטו זכתה בליגה האירופית אחרי 0:1 על בראגה בגמר

שער של פלקאו הקולומביאני בדקה ה-45 הביא את התואר הנכסף לאלופת פורטוגל ושלח את הסינדרלה הביתה מאוכזבת. שערו ה-17 העונה במפעל של החלוץ סידר לפורטו תואר אירפי רביעי בתולדות המועדון

חלוץ פורטו חוגג בגמר הליגה האירופית
חלוץ פורטו חוגג בגמר הליגה האירופית | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אמרו שמאמן פורטו הוא היורש של מוריניו. בדבר אחד הוא כבר הצליח להשתוות ל"מיוחד" אחרי שזכה הערב (רביעי) עם פורטו בליגה האירופית עם ניצחון 0:1 על בראגה. וילאס בואס שיחזר את מה שהשיג ז'וזה ב-2003 כשהניף את גביע האופ"א עם המועדון הפורטוגלי. לפורטו יש ארבע תארים אירופאיים, שתי זכיות בליגת האלופות (ובשמה הקודם אליפות אירופה) ושתיים נוספות בגביע האופ"א/ליגה אירופית. מועדון גדול באמת.

בדקה השלישית קוסטידיו מצא את עצמו חופשי, 17 מטרים מהשער, אך הבעיטה שלו חלפה ליד הקורה. ארבע דקות אחר כך הגיעה ההזדמנות הראשונה של פורטו כאשר האלק ניער שחקן ומזווית לא קלה ירה ליד הקורה. בדקה ה-20 לימה הצליח להשתחרר מספנארו אבל הניסיון שלו מ-16 מטרים היה חלש. שתי הקבוצות מתקשות להגיע למצבים, אך לפחות מציגות משחק לחימה. בדקה ה-45 גוארין התקדם בצד ימין והגביה כדור ענק לראש של פלקאו שנגח פנימה, 0:1.

 

מיד בתחילת המחצית השניה מוסורו, שנכנס כמחליף, הגיע לאחד על אחד מול הלטון אך בעט לרגליו של השוער. בדקה ה-65 אלברו פראיירה ניסה לסובב בעיטה חופשית, אך היא עברה מעל המשקוף. בדקה ה-70 פלקאו פיספס בסנטימטרים כדור אדיר שהגביה האלק מצד שמאל.  

 

 

פורטו: הלטון, ספונארו, רולאנדו, אוטאמנדי, אלברו פריירה, פרננדו, מאוטיניו, גוארין (בלוצ'י/73), וארלה, האלק, פלקאו.

בראגה: ארתור, סילביו, אלברטו רודריגס (קאקה/46), מיגל גרסיה, פאולאו, קוסטודיו, הוגו ויאנה (מוסורו/46), ונדיניו, אלאן, לימה (מיונג/67), פאולו סזאר.