השחקנית אליזבת' טיילור הלכה לעולמה

השחקנית האגדית זוכת האוסקר מתה אמש (שלישי) בגיל 79 כתוצאה מאי ספיקת לב. בנה: "תרומתה הביאה השראה לעולם הקולנוע"

אליזבת טיילור
אליזבת טיילור | צילום: Getty Images / אימג'בנק

השחקנית זוכת האוסקרים אליזבת טיילור הלכה אתמול לעולמה בגיל 79 בבית החולים "סידר סיני" בלוס אנג'לס, כך פורסם הבוקר.

 

השחקנית אושפזה כבר לפני כחודש בעקבות בעיות בריאותיות ומשום שלקתה בליבה על בסיס קבוע בשנים האחרונות, ואמש (יום שלישי) הודיע הדובר שלה כי נפטרה מאי ספיקת לב: "אליזבת נפטרה בשלווה היום בבית החולים. לאחר אישפוזה בחודש שעבר מצבה התייצב וכולנו קיווינו שהיא תחזור בימים הקרובים הביתה, אבל לצערי זה כבר לא יקרה".

 

טיילור נולדה בלונדון בשנת 1932, בתם של סוחר באומנות ושחקנית אמריקנית. משפחתה עברה ללוס אנג'לס, קליפורניה, לאחר פרוץ המלחמה ואנשים שהגיעו לגלריה של אביה - ביניהם סוכני שחקנים - במהרה שכנעו את הוריה לחתום את בתם לסוכנות שחקנים.

 

טיילור הפכה לשם דבר בתעשיית הקולנוע הבינלאומית כבר מגיל צעיר בעקבות יופיה הכובש ופני הפורצלן הסימטריות שלה. השחקנית אף שברה את שיא השכר שניתן לשחקנית בשנת 1962 כאשר קיבלה מיליון דולר עבור תפקידה ב"קליאופטרה". למעשה, בין השנים 1940-1960 צילמה לא פחות מ-30 סרטים. היא זכתה בשני אוסקרים - אחד עבור תפקידה ב"מי מפחד מווירג'ינה וולף", והשני עבור הסרט "אילוף הסוררת" האגדי.

 

השחקנית אף הייתה ידועה בחייה האישיים הסוערים, ואף התחתנה 8 פעמים. בין בעליה היו קונרד הילטון (בעל מלונות היוקרה והסבא של פאריס), השחקנים מייקל וילדינג וריצ'ארד ברטון והסנטור ג'ון וורנר.

 

שנותיה האחרונות של השחקנית תועדו היטב על ידי התקשורת האמריקנית, שכן בשנת 2004 הכריזה טיילור כי היא סובלת ממחת לב, וביקרה תכופות בבתי חולים. בנוסף, נאבקה טיילור בסרטן העור בעבר ובילתה את השנים האחרונות כאשר היא מרותקת לכיסא גלגלים.

 

מייקל וילדינג, בנה של טיילור הוציא את ההודעה הבאה: "תמיד נהיה מלאי השראה כתוצאה מתרומתה העצומה לעולם הקולנוע". 

>>> חייה של טיילור בתמונות: הגירושים, החתונות, הסרטים והילדים

 

>>> מלכת הלבבות: טור פרידה מאליזבת' טיילור

 

>>> סיפורה של אייקון אופנה: אליזבת' טיילור