הסרט המלא: "דברים שרציתי לומר" עם יהודה פוליקר

בואו לצפות בסרט "דברים שרציתי לומר" ולעקוב אחר המסע אל תוך חייו של יהודה פוליקר, שיוצא בווידוי מרגש ונדיר אל מול המצלמות: "כבר לא אכפת לי להיות חשוף, אני נחשפתי בגיל 27 להוריי ולאחיי, ועכשיו אני נחשף למי שצריך"

סרטה של טלי בן עובדיה, "דברים שרציתי לומר", עוקב לאורך מספר חודשים אחרי הזמר והיוצר יהודיה פוליקר, בין אם לאולפן ההקלטות בו עבד על אלבומו האחרון "אהבה על תנאי" יחד עם המפיק לואי להב, ביקורים בית המשפחה בקריית חיים, הופעות חיות, או שיחות אינטימיות בדרכים.

הקריירה המוזיקלית של פוליקר, כך הוא מספר, התחילה בעת שנשלח בגיל 13 ללימודים בפנימייה, שם נתקל בפעם הראשונה בגיטרה. גם כשהתבגר והחל להופיע עם מספר הרכבים אותם הנהיג, אביו הכריח אותו לעבוד במספרה המשפחתית, בעקבות הטענה ששלושה עשורים מאוחר יותר תתברר כלא נכונה - "גיטרה זה לא מקצוע".

היחסים עם אביו ואמו של פוליקר היו טעונים. את המגורים בבית הוריו, ניצולי שואה מהעיר סלוניקי ביוון הוא מתאר באומרו "גדלתי במחנה ריכוז", ונזכר בבכי ובצעקות של אביו, אותם שמעה כל השכונה. עוד מספר פוליקר על הניתוק מאמו, ואף חושף שזו רצתה לבצע הפלה כשנשאה אותו ברחמה. מה שהפך לדיאולוג הראשון שלו בינו לבין הוריו היה אלבומו השלישי של פוליקר, "אפר ואבק", שעסק ברובו בבני הדור השני לשואה, אשר גדלו בישראל בצל הטראומה שחוו הוריהם.

על זוגיות פוליקר כמעט ואינו מדבר, לא בסרט, ולא במסגרות אחרות. יחד עם זאת, הוא חושף שבגיל 25 עמדה בפניו האפשרות להתחתן ("היתה שושי, והיתה מלכה", הוא מספר), אך בחר לוותר בכדי לא לנפץ את חלומו לקריירה מוזיקלית. ילדים? "מאוחר מדי שביל זה", אומר פוליקר כשהוא נושק לגיל 60. בנוגע לשמועות הרבות שנפוצו סביבו, מצטט פוליקר מתוך "אחי שלי", אחד משיריו החדשים: "אומרים יש אהבה אחת, שאין לה צבע מין או דת, היא חופש הבחירה, היא דרך בלי ברירה, ואין בה פחד או בושה, אם זה גבר או אשה", מיד לאחר מכן הוא פותח בווידוי: כ"בר לא אכפת לי להיות חשוף, אני נחשפתי בגיל 27 להוריי ולאחיי, ועכשיו אני נחשף למי שצריך". למה דווקא עכשיו ולמה אחרי כל כך הרבה זמן? כי רק עכשיו, לדבריו, ארבעים שנה אחרי שהתפרסם, אין בו את הפחד להיות חשוף, והוא מרגיש חזק מספיק כדי לדבר על הכל, מול כולם.

>>> צפו בביצוע חי של יהודה פוליקר לשיר "אל תלכי עכשיו"