Battlefield: Bad Company 2

הקמפיין לשחקן יחיד עדיין לא עומד בסטנדרטים של סדרת Call of Duty, אך המולטיפלייר יותר ממפצה על כך. קבלו את משחק הפעולה שיעביר לכם את הקיץ הקרוב בכיף

פסקה חדשה

Bad Company 2 הוא כותר פעולה המנסה לשחזר את אווירת הקרב העירוני המודרני, אך המשימה הראשונה בקמפיין שלו מתרחשת דווקא בשלהי מלחמת העולם השנייה. היפנים קרובים לסיום פיתוחו של נשק-על, כזה העשוי להפר את מאזן הלחימה בינם ובין האמריקאים (המתחמשים, כזכור, בפצצות אטום). אנו עדים למשימה שמטרתה חילוצו של מדען האחראי לפיתוח הנשק, אך עוד לפני שנופי האוקיינוס השקט נפרשים בפנינו כבר ברור לחלוטין כי משהו עומד להשתבש.

פיתוחו של עולם משחק שלם, כולל כלי-נשק, רכבים, דמויות ודיבוב המוקדשים כולם לשלב פרולוג קצרצר, הוא לא עניין של מה בכך. המאמץ הזה מעיד יותר מכל על כך שלאחר הזנחה של שנים, החליטו אנשי חברת DICE לקחת את הקמפיין לשחקן יחיד ברצינות, ולהתעלות לסטנדרטים שאותם קבעה Infinity Ward המתחרה (לשעבר?) עם סדרת Modern Warfare. האם התוצאה הסופית אכן עומדת היטב בהשוואה הזו? לא ממש, אך השיפור לעומת משחקי הסדרה הקודמים בהחלט נרשם. ובכל הנוגע למולטיפלייר - ובכן, כאן הייתה ונותרה סדרת Battlefield ברמה אחת או שתיים מעל כל השאר.

דרמה רובוטית

נחזור רגע לעלילה. אחרי הפיאסקו של מלחמת העולם השנייה (במשימה הספציפית הזו, כמובן. במלחמה האמריקנים ניצחו...) אבדו עקבות נשק העל היפני, עד שלפתע מאתר המודיעין האמריקני רמזים ראשונים לקיומו בערבות רוסיה הקרירות. יחידת החיילים הבעייתיים Bad Company, אותה כבר הכרנו במשחק הקודם, נשלחת לבדוק את העניין. ארבעת חבריה, כל אחד מהם וצרותיו שלו, היא המתכון המושלם לפיצוץ. 

מי שמצפה לשחזור ריאליסטי ומרתק של היחסים הצבאיים בין ארה"ב ומדינות החסות הנאלצות לסבול את נוכחותה צפוי לאכזבה מרה: ל-DICE לא היו כנראה שום יומרות לאווירה רצינית יותר מזו של סרט אקשן סוג ב', וזה בדיוק מה שתקבלו. סיפור הרקע מאפשר לפחות גיוון מרשים בשלבים, ולאורך הקמפיין נזכה לבקר בסביבות שונות ומשונות בכל רחבי העולם.

 

המנוע הגרפי הייחודי שפותח עבור Bad Company 2 מנפק מראות מרהיבים בדרך כלל, ותומך בהרס מוחלט וטוטאלי של הסביבה. אם אתם רגילים להתקדם בקרב תוך תפיסת מחסות וצליפה ביריבים מרחוק, בוודאי תופתעו לגלות שכאן אין אף חפץ, מבנה או פריט נוף שמעניק לכם הגנה מושלמת מאש האויב. את הקרבות תדרשו לעבור בדילוגים אין-ספור, בלי רגע אחד למנוחה.

מה שהופך בכל זאת את הקמפיין של Bad Company 2 לנחות מזה של Modern Warfare הוא הרובוטיות שבה מתנהגת האינטליגנציה המלאכותית, ועיצוב השלבים הבסיסי. כל משחקי הפעולה המודרניים מסתמכים על סוג כזה או אחר של תסריט מוכתב מראש המתקדם בהתאם לפעולותיכם, אך תסריט שלבי הקמפיין של Bad Company 2 שקוף במיוחד, ומאפשר לכם לראות את גלגלי השיניים שאמורים להסתובב מאחורי הקלעים. אם לא תנועו בהתאם לציפיות המתכנתים, האויבים פשוט לא יופיעו במפה. לחילופין, על שלבים שלמים אפשר לדלג ללא קושי תוך ריצה מטורפת אל מעבר לקווי האויב - שפשוט תגרום לתסריט לדלג לקטע הבא.

 

מולטיפלייר מדהים

הקמפיין לשחקן יחיד נמשך כעשר שעות ולא הותיר עלינו רושם יוצא דופן. הגימור הטכני המרשים והדיבוב המשעשע לא הספיק בכדי לכסות על מגרעות עיצוב השלבים המאכזב. בצד החיובי, בהחלט מדובר בקמפיין המוצלח ביותר שראינו עד עכשיו בסדרת Battlefield, ואפשר בהחלט לקוות כי בפעם הבאה יגיע סוף-סוף יישור הקו עם כותרי הפעולה המוצלחים יותר. כל זה לא גורע מאיכותו של מצב המולטיפלייר, שהיה ונותר הטוב ביותר בסביבה.

בגרסת הפלייסטיישן 3 שבה שיחקנו יכולים עד 24 משתתפים להצטרף לקרב אחד, ואילו בגרסת הפי.סי עולה ההגבלה ל-32. מצב המשחק המוצלח ביותר לטעמנו הוא Conquest, שבו כל קבוצה נאבקת להחזיק בשלוש נקודות במפה תוך הדיפת מתקפות האויב. Rush הוא קרב מהיר יותר שבו כל קבוצה מתבקשת לחסל שתי מטרות, וברגע חיסולן מופיעות במפה שתי מטרות נוספות המופיעות באזור חדש לגמרי. ההתקדמות בין המטרות מציעה בכל פעם אתגרים חדשים, וכדאי להעזר בשאר חברי הצוות בכדי להערך בכל פעם להפתעות. אחרון חביב הוא מצב ה-Squad Deathmatch, קרב פשוט אך מהנה מאוד של ארבע קבוצות זו כנגד זו.

 

גולת הכותרת היא, כרגיל, מגוון האפשרויות הטקטיות, הנובע הן מעיצוב המפות וגודלן, והן ממבחר כלי הרכב עליהם אתם מוזמנים להשתלט - מטנקים ועד מסוקים. על רוב הפעולות המוצלחות מקבלים נקודות, ואלו יאפשרו לכם לחשוף כלי-נשק חדשים והתמחויות עבור דמותכם: חייל, מהנדס, חובש או צלף. הקריירה הצבאית שלכם תתקדם במהירות אם תסייעו לחברי קבוצתכם ותדעו לנצל את הנשק הנכון בזמן הנכון כדי להפוך את מאזן הקרב על פיו.

 

פסקה חדשה

בסיכומו של דבר, החבילה הכוללת של Bad Company 2 מצדיקה את המחיר, גם אם הקמפיין לשחקן יחיד אינו מבריק. המנוע הגרפי והגימור הטכני כמעט מושלמים, והפוטנציאל למשחק שיצליח להביס את ה-Call of Duty התורן בכל פרמטר בהחלט כאן. בינתיים היינו ממליצים לכם לרכוש את המשחק אם אתם נהנים מקרבות מרובי-משתתפים, ולהסתפק בהשכרה או החלפה אם בכוונתכם לשחק רק בקמפיין לשחקן יחיד.

בעד
גרפיקה נהדרת ואפקטים קוליים משכנעים במיוחד
מצב המולטיפלייר נותר מעולה, עם שלושה מצבי משחק מהנים ומגוון רכבים צבאיים רבי-עוצמה
העולם כולו נתון להריסה והשמדה טוטאלית, תכונה היוצרת אין-ספור הזדמנויות טקטיות חדשות
דיבוב מוצלח לדמויות הראשיות, תוך ניסיון להעניק לקמפיין לשחקן יחיד גוון מעט יותר משעשע

נגד
עיצוב שלבי הקמפיין לשחקן יחיד לא עומד בסטנדרטים של סדרת Call of Duty
ההתקדמות בין קטע לקטע בקמפיין שקופה מידי, ותלויה לחלוטין בנכונותכם להענות לכוונת המפתחים

 

ציון

87

בואו לדבר על זה בפורומים..
  פורום פעולה
  פורום פלייסטיישן

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

5/3/10

5/3/10

5/3/10