Call of Duty: Modern Warfare 2

כגודל הציפייה כך גודל האכזבה? שלחנו את אבישי לשדה הקרב של Modern Warfare 2, והוא ממש לא השתכנע שזהו משחק הפעולה הגדול של השנה. ביקורת וידאו

פסקה חדשה

תקציר הביקורת: כגודל הציפיה, גודל האכזבה

Call of Duty: Modern Warfare היה אחד מהמשחקים הגדולים של 2007, משחק שקבע רף חדש לחוויה שאפשר להפיק ממשחק וידאו. בגלל שהחברה המשווקת אוהבת כסף (והגיימרים אוהבים לשלם אותו תמורת משחקי המשך), Modern Warfare 2 היה רק עניין של זמן.

 

אחרי הייפ שקשה לזכור כדוגמתו, הושק המשחק המדובר בסוף השבוע האחרון, וכבר הספיק למכור כמויות אסטרונומיות של עותקים, אפילו שתג המחיר שלו גבוה משל משחק "רגיל". בניגד למשחקים הקודמים בסידרה - לא שוחרר דמו לפני ההשקה.

 

כגודל הציפיה, גודל האכזבה. לא מדובר במשחק רע בשום פנים ואופן, אבל אחרי שכולם האמינו שהמשחק יגלה לפחות את משמעות החיים בסצנה האחרונה (ולא, היא לא 42), קיבלנו "עוד משחק מחשב". יש שאומרים כי הוא מתעלה על המשחק הקודם ודוחף עוד קצת את הרף, אבל לדעתי הוא יותר ממחזר ומאגד אלמנטים קיימים, מאשר להמציא מחדש את הבידור האינטרקטיבי כפי שעשה קודמו.

 

טוב, אבל לא מצוין

הקמפיין העלילתי קצר והדוק אך מופרך מדי לטעמי. הוא מקבל זריקת מרץ רצינית ביותר במצב שקוראים לו Special Ops, המכיל 25 (ולא 24 כפי שאמרתי בביקורת הוידאו!) שלבים נפרדים, כשבכל אחד מהם אתגר אחר שצריך לבצע. הדבר הכי חשוב שצריך לדעת עליהם - אם היו מכניסים את אותם אתגרים כחלק מהמשימות, אולי הייתי מקבל התרשמות שונה לחלוטין מהקמפיין.

 

אבל Modern Warfare 2 באמת נופל דווקא במקום הכי הכי חשוב - המולטיפלייר. אין שום ספק - הוא מצוין. אפילו יותר טוב מקודמו משום שהוא מוסיף אלמנטים למשחק ולא רק ממחזר. הבעיה היא שהאווירה שכל כך אפיינה את Modern Warfare, אקשן בלתי פוסק בכל פינה של המפה, נעלמה כאילו לא הייתה.

 

בגלל מערכת שידוך השחקנים שהחליפה את השרתים הרגילים בגרסת המחשב האישי (עליה נכתבה ביקורת זו), המשחקים יכולים להכיל מקסימום 18 שחקנים, ולרוב 8-10. ממשחק אקשן הוא הופך למשחק טקטי, ואין מה לעשות - הוא לא בנוי להיות משחק טקטי. שוב, שלא יהיה ספק, מדובר באחד ממצבי המשחק מרובי-המשתתפים החזקים של השנה, אבל אני יכול לומר באופן די בוטה שהייתי מעדיף בשעות ששיחקתי במולטי של Modern Warfare 2, לשחק בקודמו.

 

לסיכום, המשחק טוב. טוב מאוד! אבל לכתוב שהוא "שווה יותר ממשחק רגיל ולכן גם עולה עשרה דולרים יותר" ולא לשחרר דמו כדי לחזק טענה זו? אם זאת לא הונאה, הרי שזה אחד ממהלכי השיווק המבריקים שידענו. איך לגרום לאנשים לשלם 20 אחוזים יותר, על אותו המוצר בדיוק.

 

בעד

קמפיין אינטנסיבי ומאתגר

מצב Special Ops שמכפיל את אורך חיי המשחק

ליטוש חסר פשרות

 

נגד

עלילה די מבולגנת

המולטיפלייר לא מספק את הסחורה

למה המחיר גבוה יותר? לעולם לא אסלח להם!

 

ציון

83

בואו לדבר על זה בפורומים..
  פורום Call of Duty
  פורום פעולה

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

10/11/09

10/11/09

10/11/09

 

ל"הגיגיימינג", בלוג הוידאו של אבישי רויטבלט