איתמר צ'יזיק מאשים את אנשי הפועל תל אביב בהסתה: "חייבים לעצור את הסחף"

לאחר שבמשרדי האלופה התקבלו עשרות פקסים עם דברי שטנה כנגד מכבי חיפה, מאשים איתמר צ'יזיק את אנשי הפועל תל אביב: "הם מסיתים נגדנו"

הסערה סביב החלטות השופט מנשה משיח במשחק אתמול בין הפועל ת"א מכבי חיפה אינה נרגעת. בעוד שהאדומים טוענים לקיפוח, אצל האלופה רואים את הדברים בצורה אחרת לגמרי.

"לאורך כל היום הגיעו פקסים של אוהדי הפועל שכוללים מכתבי נאצה", סיפר המנכ"ל איתמר צ'יזיק בתכנית הספורט של רדיו ת"א בשיתוף ערוץ הספורט. "אנחנו יודעים מי חלק מהשולחים. לא דיברתי עם שחר בנושא הזה, זאת בושה וחרפה ואני מצפה מאנשי הפועל שיעצרו את הסחף הזה, שאני לא יודע לאן הוא יכול להוביל. זה חד וחלק דברי הסתה, שאף אחד לא יוצא נגדם, על כך שאנחנו קונים שופטים".

"יש יחסים טובים בינינו ובין הפועל ת"א ולא נשכח שהפועל עזרו לנו. צריך לעשות לזה סטופ ואני לא יודע מה הם מנסים להשיג", הוסיף המנכ"ל. "קופחנו לא מעט פעמים ולא יצאנו בזעקות על כך. הכעס מקובל עליי ואין לי מילה נגד זה. דה סילבה היה צריך לצאת באדום ולא אמרנו מילה. מותר להם לומר את דעתם בצורה מתורבתת. אם אני פותח את כל האתרים ושומע את דברי הפועל בלי שאף אומר להם לעצור, הם יכולים היו לעצור את הביטויים האלה".

"זה כבוד גדול להשוות את שחר למזרחי. הייתי מצפה ממוני (הראל) לתת לנו לעשות את עבודתנו ומה שראיתי אחרי המשחק היה מרחק קצר מאלימות פיזית. ראיתי התגודדות של הקהל כנגד יו"ר ההתאחדות וכל התמונה לא נראית טוב. קל מאוד להגיע לאלה ששלחו את הפקסים. אני קורא לעצור את הסחף ושראשי הפועל יעשו מה שהם רואים לנכון", דרש צ'יזיק.

"כמה עשרות צעירים ששלחו את הפקסים האלה לא מעידים על הכלל", אמר הנשיא יעקב שחר לאתר ערוץ הספורט. "יש גם הרבה אוהדים של הפועל ת"א שצלצלו כדי לברך. אני לא רוצה להסיק מסקנות מוטעות, אני מניח שחלק גדול ממה שקרה כאן זה כתוצאה מתסכול של כמה אוהדים. יש לנו כבוד גדול להפועל ת"א ואני בטוח שזה נכון גם להפך, בואו לא נתמקד באותם עשרות אוהדים ולא ניתן להם את הבמה".

"אני לא חושב שיש אמת בטענות של אנשי הפועל, זה רחוק מהמציאות", אמר לרדיו ת"א השוער ניר דוידוביץ', שהתייחס גם לטענות כי יעקב שחר שולט באיגוד השופטים.

"אני זוכר פעמיים ששאלתי את עצמי איך יעקב שחר לא נכנס לחדר השופטים ומעיר להם. זה האחרון שאפשר להגיד עליו דברים כאלה, הוא לא עושה דברים כאלה. אני חושב שלא היה פנדל לטובת הפועל, היה רק מגע בין השחקנים. זה שטקשיירה יותר חזק משכטר לא אומר שהיה פנדל".

לטענת דוידוביץ' גם חיפה קופחה במשחק: "דווקא אנחנו קופחנו שדה סילבה לא קיבל אדום. יש החלטות שיפוט, וכמו ששחקנים צריכים לקבל החלטות, כך גם שופטים. היה שיפוט טוב מאוד, עם קצת שריקות קטנות לטובת הפועל, כמו שבדרך כלל נהוג".

"התוצאה אתמול היא לא תבוסה מבחינת הפועל, וזה פער שיכול היה להיות לכאן או לכאן, אבל הרבה שנים לא ניצחתי משחק ליגה בבלומפילד ואני שמח על כך", סיכם השוער, אשר נמצא בפסגת הטבלה עם קבוצתו לה 12 נק' מ-4 משחקים, "באנו מוכנים ונחושים, פתחנו טוב והגענו טוב. אנחנו יודעים שדרך הליגה אנחנו יכולים להגיע למפעלים האירופים וידענו שזה משחק מול קבוצה אירופית. מי שהיה במשחק נהנה".

דדי בן דיין: "סלטיק לא פחות טובה מבאיירן מינכן"

דדי בן דיין אמר לתכנית הספורט של ערוץ הספורט בשיתוף רדיו ת"א, רדיו דרום וקול הים האדום: "ראיתי מהמגרש שהיה פנדל על שכטר. בלי לפגוע בשופט, אני חושב שיכלו והיו צריכים לשלוח שופט יותר בכיר למשחק הזה. ההכנה שלנו הייתה טובה למרות ששיחקנו ביום חמישי, אבל כשמתחילים משחק וסופגים הכול משתנה.

"אחרי הגול של שכטר יכולנו לחזור. המשחק היה שווה תיקו, אבל היה קצב מדהים שלא ראו הרבה זמן בליגה. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה, אבל בסה"כ מאוד מרוצים מהתוצאות האחרונות של הפועל. מכבי חיפה קיבלה הגרלה יותר נוחה מאיתנו וזה יתאזן בסופו של דבר. צריך לדעת להפסיד וללמוד מהטעויות".

בן דיין התייחס גם לדבריו של גוטמן בנושא העייפות: "זה שטויות הנושא של העייפות למרות ששיחקנו ביום חמישי, כי אפשר להכין את עצמך אם אתה חי נכון ומכין את עצמך טוב. יכלו לדחות את המשחק מול חיפה ליום חמישי, אבל לא נורא".

המגן לא שכח את מאמן מכבי חיפה שהשווה בין ליגת האלופות לליגה האירופית: "שאלישע לוי יגיד מה שהוא רוצה. סלטיק קבוצה לא פחות טובה מבאיירן מינכן ואולי אפילו יותר טובה ממנה מדי פעם. הליגה האירופית מכובדת והלוואי שבכל שנה תהיה לנו נציגה שם".