"כשאני עושה מוזיקה אני מכונס בעצמי"

לקראת ההופעה בישראל, עמית קלינג תפס לשיחה את אנטוני גונזלס, האיש שמאחורי M83 ושמע ממנו על ההשפעות שלו, הכיוונים לאלבום הבא, וחוסר העניין בדעתם של מבקרי המוזיקה

תחילת השיחה עם אנטוני גונזלס, העומד בראש להקת M83, דומה להיכרות ראשונית עם המוזיקה שלהם. כמו שבשביל להתחבר בהתחלה למלודיות שלהם, הקבורות מתחת לשכבות של סינתיסייזרים, גיטרות עתירות דיסטורשן ומקצבים חלליים. ככה זה כשמדברים עם גונזלס, צריך קודם כל להתגבר על המבטא הצרפתי הכבד שלו. אבל ברגע שעושים את השינוי הזה, ממש בתוך האוזן, מסתבר שהשיחה הופכת לנוחה וקולחת. האנגלית שלו אולי קצת מגומגמת, אבל כל כולו מתגלה במהלך הראיון ככזה בדיוק – קצת מפוזר, אבל חינני לגמרי.

M83 התחילה בשותפות עם ניקולס פרומו, שעזב את הלהקה בעקבות סיבוב הופעות קשה שחוויתם בשנת 2005. איך זה לעבוד לבד?
"אין הבדל ממשי. גם אז, כשעבדנו כצמד, אני הייתי כותב את כל המוזיקה לבד, וניקולס היה מוסיף את הגיטרה שלו בשלב מאוחר יותר. אז גם עכשיו, בסופו של דבר, המוזיקה באה ממני, עובד, סגור בחדר".

הסאונד שלכם קולנועי מאוד. אתה מושפע מבמאי קולנוע מסוימים או ממלחינים לסרטים?
"גם וגם. אני מאד אוהב קולנוע צרפתי...", כאן אנטוני מתחיל לנקוב במרץ בשמות של במאים. למרבה הצער, היציאה מהאנגלית הופכת את מלאכת פענוח הניימדרופינג לבלתי אפשרית. "מבחינת פסקולים – בסך הכל אני הכי מתחבר לדברים הממש קלאסיים, נניח, אניו מוריקונה ומה שהוא עשה בסרטים של סרג'יו לאונה".

השנים האחרונות הן שנים מוצלחות עבור אנטוני וחבורתו. האלבום האחרון של M83, שנקרא "Saturdays = Youth", זכה הן למכירות טובות והן ליחס חם מהמבקרים, בין השאר בזכות הצליל האנלוגי הנעים שלו – הוא הוקלט כולו על ציוד ישן, כחלק מהחיפושים העצמיים של אנטוני. אבל זה לא הקשר היחידי לשנות השמונים: הם גם מחממים את דפש מוד ב"Tour of the Universe", סיבוב ההופעות הנוכחי שלהם, אבל ויתרו על לחלוק איתם כמה הופעות בכדי שיוכלו לבקר בישראל. למרות שכאמור, חוויה קשה של סיבוב הופעות פיצלה את הלהקה למה שהוא עכשיו למעשה פרויקט סולו, נדמה שאנטוני לא נותן לזה להכביד עליו. הוא נשמע נרגש ומוכן לפעולה.

האלבום האחרון שלכם היה הראשון שנכנס למצעד Billboard 200. איך הרגשת עם זה?
מה, באמת? זה קרה?

(לוקח לי רגע להתגבר על ההפתעה, אבל אני משחק אותה נונשלנט) בטח, במקום ה-107.
"לא היה לי מושג", הוא צוחק, "דברים כאלה לא כל כך מעניינים אותי, בסך הכל. כלומר, זה ממש נחמד לדעת, אבל אני לא כל כך מתעניין במה שיש למבקרי מוזיקה לומר. בשלב שבו אני עושה את המוזיקה אני מכונס בעצמי, ומה שקורה אחר כך הוא ביני לבין הקהל. דעתם חשובה לי הרבה יותר".

אז מה קורה באלבום הבא? M83 משתנים באופן ניכר מאלבום לאלבום. זה נסיון לאתגר את הקהל?
"לא כל כך את הקהל. אני פשוט באמת אוהב לחפש את הדבר הבא שיעניין אותי. אני עוד לא יודע מה יקרה באלבום הבא, אבל הוא בטח לא יהיה אנלוגי".