שוברי הקופות

"דמדומים", סרט הערפדים שמכניס את בנות אמריקה להיסטריה, תפס את מקומו של ג'יימס בונד שהספיק לבלות רק שבוע אחד בראש הטבלה

"דמדומים", רומן הערפדים הרומנטי לו ציפו בכיליון עיניים המוני חובבות קולנוע צעירות, גרף בסוף השבוע סכום גדול מהצפוי של 70.55 מיליון דולר וזינק היישר לראש טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה. "דמדומים" הוא הסרט עם הפתיחה הטובה ביותר מאז "האביר האפל" שגרף בסוף השבוע הראשון ליציאתו סכום שובר שיאים של 158 מיליון.

הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד "קוואנטום של נחמה", שישב בצמרת הטבלה בשבוע שעבר, ירד למקום השני עם 27.4 מיליון, כאשר במקום השלישי נמצא סרט האנימציה לילדים החדש של דיסני "Bolt" עם 27 מיליון דולר. "מדגסקר 2: הבריחה מאפריקה" שפתח לפני שבועיים במקום הראשון, ירד השבוע למקום הרביעי עם סכום של 16 מיליון.

בדומה למאניית "הארי פוטר", גם "דמדומים" המבוסס על סדרת להיטים ספרותיים רבי מכר מאת סטפני מאייר, ביסס לעצמו קהל מעריצים מוטרף ונלהב, רק שהפעם הוא מורכב בעיקר מנערות צעירות ואמהותיהן. מעריצות ומעריצים רבים חנו במהלך הלילה בסמוך למקום בו נערכה הפרימיירה העולמית בלוס אנג'לס בשבוע שעבר, ומאות צבאו על הקופות לקראת ההקרנה שנערכה ביום חמישי בחצות. על פי הערכות, שלושה רבעים מצופי הסרט בסוף השבוע היו נשים, ו- 55 אחוז מהצופים היו מתחת לגיל 25.

"דמדומים" הוא סרט רומנטי על איזבלה סוון, בגילומה של קריסטן סטיוארט, המגיעה לבית ספר חדש ומתאהבת בחתיך התורן והבלתי מושג - אדוארד קאלן, אותו משחק רוברט פטינסון. גם אדוארד מתאהב לבסוף באיזבלה שהופכת למושא תשוקתו, אבל יש בעיה קטנה: הוא וכל משפחתו ערפדים.

הסרט, שמופק על ידי אולפני "Summit Entertainment" ויצא לאקרנים השבוע לאחר ששחרורו של הסרט השישי בסדרת "הארי פוטר" נדחה לקיץ 2009, לפחות על פי הבאזז סביבו, מאיים לתפוס את מקומו של הקוסם הצעיר בזירה הקולנועית. עם זאת יש לזכור שהסרט מקוטלג כ"סרט בנות", אבל כמו שאומר נשיא ההפצה הקולנועית של אולפני סאמיט: "בנים יגיעו לכל מקום בו נמצאות בנות צעירות".