חוק ההסדרים: הטלוויזיה החינוכית לא תיסגר, ההתייעלות תימשך

ההחלטה לסגור את הטלוויזיה החינוכית ב-1 ביונאר 2009 בוטלה, ובמקום זאת ייושמו מסקנות ועדת שטרן הקובעות המשך התייעלות. רפורמות תקשורת אחרות שאושרו: פרסומות בכבלים ובלווין והצעת חבילת ערוצים בסיסית צרה

הוסר האיום מהטלוויזיה החינוכית. לאחר דיונים ממושכים שנסובו על תקציב המדינה אתמול בלילה הוחלט שלא לסגור את התחנה הוותיקה. תחת זאת, הוחלט להכניס לחוק ההסדרים סעיף הקובע שיש ליישם את מסקנות ועדת שטרן מ-2003, הכולל המשך התייעלות. זאת, בניגוד לכוונתו המקורית של האוצר לסגור את החינוכית כבר באוקטובר הקרוב. לפי החלטות ועדת שטרן, מספר העובדים ברשות צריך להצטמצם ל-140 - לעומת 230 עובדים כיום, ותקציבה של החינוכית יעמוד על כ-100 מיליון שקל בדומה להיום.

יפה ויגודסקי מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, מסרה כי "סגירת החינוכית היתה יכולה להתפרש כמסר שלילי עבור כל גוף במגזר הציבורי אשר ביצע רפורמה ארגונית מוצלחת, או שנמצא בעיצומה של רפורמה כזאת. אני מבקשת להודות לשרת החינוך ולשאר השרים אשר תמכו במאבקנו, וליו"ר ההסתדרות עופר עיני, אשר נלחם עד הרגע האחרון על זכות קיומה של התחנה ועל עובדיה".

רפורמות נוספות על הפרק כוללות חבילה צרה בכבלים ובלוויין, שידור פרסומות בכבלים ובלוויין והקמת ועדה בין משרדית שתבחן את נושא הרישיונות בטלוויזיה המסחרית, וגם הן נותרו בהצעת חוק ההסדרים.

לפי הרפורמות המוצעות, יידרשו חברות הכבלים והלוויין לאפשר ללקוחותיהן לרכוש חבילת בסיס צרה וכל ערוץ נוסף לפי תמחור ספציפי ולא כחלק מחבילה הכוללת ערוצים נוספים. בנוסף יורשו חברות אלה לשדר פרסומות בערוציהן.

בנוגע למעבר לרישיונות בערוצים המסחריים, מוצע כי תוקם ועדה בראשות נציג משרד התקשורת, שתכלול גם נציג מהרשות השנייה, נציג מועצת הכבלים והלוויין, נציג ממשרד המשפטים ונציג ממשרד האוצר. הוועדה תבחן את הנושא ותגיש מסקנותיה חודש לאחר מעבר החוק.

עוד חדשות כלכליות

עוד ב-TheMarker