פאפאדיזי באיזי

ל"פאפאדיזי", בכיכובו של מנשה נוי, יש את כל הנתונים להפוך לקאלט מקומי אם היוצרים ירשו לעצמם ללכת עוד צעד קדימה ולהתפרע באמת. ליאור ניב אהב את המרכיבים ומחכה למתכון המשופר

החדשות הטובות: 'פאפאדיזי', הסדרה החדשה של מנשה נוי המשודרת ביס , היא הלצה מוצלחת בחלקה. יש לה קאסט חלומי של מבצעים מוכשרים עד מבריקים (ויובל שגב), יש לה תסריט חביב מאוד עם כמות סבירה של בדיחות טובות ויש לה קונספט מפותח שמצליח די במהירות לברוח ממלכודת החיקוי-של-בוראט אליה נדמה שנקלענו בדקות הראשונות. החומרים הנתונים בהחלט מספקים מצע קומי עשיר להשתכשך בו.

החדשות הפחות טובות: 'פאפאדיזי' מבוימת בחובבנות, ערוכה ומצולמת חלושות ומתאפיינת בעבודת סט רשלנית. היא מפספסת כמה מהבדיחות היותר טובות שלה, לא מגלה יעילות בסחיטת בלוטות הצחוק של הצופה ולא ממצה את הפוטנציאל התיאטרלי העצום הגלום בה. הסדרה לא הולכת מספיק רחוק, לא נטרפת, לא משתגעת ולא מתפרעת. וחבל, כי התנאים פשוט דורשים.

הרעיון, למי שפספס, מהודק למדי: פאפאדיזי מתגורר בכפר בלקני סהרורי ורועה את עיזיו בשלווה, אך האינטרנט החודר לכפרו מחדיר קדחת אמריקאית בכולם, ובגיבורנו במיוחד. הוא מצלם סרטים ביתיים לרשת בהם הוא מזמין נשים אמריקאיות להתחתן עימו, ומכאן העסק מסתבך ומתפרע- עלילתית יותר מאשר קומית, בשלב זה.

תושבי הכפר מאולצים לדבר אנגלית- ובשפה זו מתנהלת הסדרה כולה, והרי לכם עוד רובד קומי שלם המתמסמס בידי העברה לא מוצלחת של החומרים למסך. סרטי האינטרנט של פאפאדיזי מוצלחים מעט יותר, אבל גם הם, למרבה הצער, לא עשויים מהחומרים מהם עשוי קאלט. וזו פחות או יותר גם הבעיה של הסדרה כולה- היא נחה ומתפרקדת, ולא משתוללת ומשתלחת כמו שהיא צריכה. הסאטירה לא נושכת ואפילו לא צובטת, הגרוטסקה לא קורמת עור וגידים, בדיחות הרועים והעיזים עוברות כשחוקות וממוחזרות על לא עוול בכפן.

עצוב גם לגלות שבניגוד לקלישאה המקובלת, כאן אין שחקנים קטנים- יש תפקידים קטנים. בעיקר בולט לרעה ליהוקה של עידית טפרסון, מן הענקיות שבמבצעות הישראליות, לתפקיד חלש ומיותר של מגישת חדשות אמריקאית הטופלת על פאפאדיזי עלילת טרור בין לאומית לצורך צבירת רייטינג. ליהוקים אחרים- דוגמת תיקי דיין בתפקיד אימו הקשוחה של הגיבור, דביר בנדק (שמגיח בכל מקום לאחרונה) בתור הכומר המקומי המעונה, קרן מור על תקן זונת העיירה המזדקנת ומוני מושונוב כנשיאו האופורטוניסטי של הכפר- עולים יפה, כבר ברמת הכתיבה.

אבל בשורה התחתונה, 'פאפאדיזי', הייתה עוברת הרבה יותר טוב בתור סקיצה. הדבר האמיתי מצריך עוד פיתוח- ברמת הביצוע. ולרוב, לא בהכרח מצד השחקנים.