Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare לוקח את ז'אנר משחקי המלחמה צעד אדיר קדימה. קמפיין משובח לשחקן יחיד לצד מצב מרובה-משתתפים ממכר ומרתק, הופכים את המשחק הזה לקניית חובה עבור כל גיימר

התיאוריה הקולנועית של ז'אנר סרטי המלחמה מצביעה על שלושה שלבים ברורים: תחילה, סרטי הקולנוע היוצאים בעקבות מלחמה מציגים גישה פטריוטית וצדקנית: 'גיבורינו הגדולים יוצאים לקרב!'. עם הזמן, מתחלפים אותם סרטי מלחמה לאומניים והרואיים בסרטים שונים למדי – סרטים אנטי-מלחמתיים, המותחים ביקורת חריפה על ההיגיון שבמלחמה. בשלב השלישי, נזכה לראות סרטים המעודדים הזדהות מלאה עם מי שנחשב קודם לאויב. אחרי הכל, כולנו בני-אדם.

Call of Duty 4: Modern Warfare, משחק המלחמה החדש של Infinity Ward (החברה שהביאה לנו את שני כותרי Call of Duty הראשונים), לוקח את הז'אנר צעד אדיר קדימה. לא רק בתחומי הגראפיקה, גודל השלבים ועיצובם, אלא גם לפי אותה תיאוריה של חקר קולנועי. ב-Call of Duty 4, המלחמה אינה עוד דבר משעשע וצבעוני. כאן, המלחמה היא מפחידה. מזוויעה. מטריפה. אולי שווה היה להכניס בחוברת ההוראות אזהרה לגבי הלם קרב – האפשרות הזו לא נראית לי כל-כך דמיונית

קמפיין מדהים (וקצר)

לאנשי Infinity Ward נמאס כנראה מהסגנון חסר הרגש של כותריהם הקודמים, והתאמצו הפעם להעניק למשחק שלהם אווירה הרבה יותר משמעותית וריאליסטית. במהלך הקמפיין לשחקן יחיד, נזכה להכיר באופן אישי כמה וכמה דמויות מעניינות. השלבים מדלגים בין קורותיו של צוות לחימה בריטי, היוצא למשימות חשאיות ברחבי רוסיה ואוקראינה, לבין חוליה אמריקאית המצטרפת לניסיון כיבוש של מדינה אסלאמית המאיימת על שאר העולם בטרור גרעיני.

יחסי הכוחות פועלים לרעתכם, והמחבלים מחופרים היטב ולוחמים בעבודת צוות מרשימה. מידת הגיוון בין המשימות הופכת את הקמפיין הזה לנדיר באיכותו. לאחר ארבעים דקות של הסתננות שקטה וחשאית לכפר סיבירי קטן, תמצאו עצמכם לפתע בהסתערות של מאות חיילים על מוצב מבוצר. רגע אחר כך, יעניק לכם המשחק את השליטה במטוסי הסיוע, ותוכלו להפגיז את האויב מהאוויר, בממשק שמזכיר מאוד את סרטי ה'סיכול הממוקד' של דובר צה'ל.

גם בתור חייל בשטח, תינתן לכם לעתים האפשרות להזמין סיוע אווירי או הפגזה ארטילרית. זה יעזור, אבל לא מספיק – גם ברמת הקושי הקלה ביותר, הקרבות האלה יכולים להיות מאוד מאתגרים. כמעט תמיד המשימה שלכם נובעת ממודיעין שגוי, שיכניס אתכם למלכודות איומות. תפניות בלתי צפויות בעלילה יותירו אתכם עם פה פעור, בעוד העולם כולו נחרב ונהרס מול עיניכם. לאחר כחמש שעות של אקשן, יסתיימו כל השלבים ויותירו אתכם עם חוויה עמוקה ויוצאת דופן. גם אם זה היה כל המשחק – עדיין הייתי ממליץ לכם לרכוש אותו ללא היסוס.

צוברים דרגות

Call of Duty 4 אינו מסתפק בקמפיין לשחקן יחיד. עד כמה שהקמפיין הזה גאוני ומרשים, דווקא מצב המשחק מרובה-המשתתפים הוא גולת הכותרת. עד 18 שחקנים יכולים להצטרף בו-זמנית לקרב באחת מ-16 המפות המצורפות למשחק. תוכלו לבחור בין שישה סגנונות שונים, מקרב Deathmatch רגיל או כזה המיועד לקבוצות, ועד קרבות בהם עליכם להשלים משימות ספציפיות, כגון הטמנת פצצות בשטח האויב או השתלטות על אזורים חשובים בשדה הקרב.

המשחק משתדל לתגמל אתכם על לחימה מדויקת ומתוכננת היטב. ככל שתצליחו להרוג יותר אויבים ברצף, כך תזכו בבונוסים גדולים ומשמעותיים יותר, ממזל'ט שיגלה לכם את מיקומם של כל שאר היריבים על המפה, ועד מסוק סיוע שיפתח באש על כל מי שמתקרב אליכם. מערכת ניקוד ייחודית מדרגת אתכם על פעולותיכם, ומעלה אתכם בדרגות.

זה לא נועד רק בכדי שתוכלו להתלהב מכל המדליות על החזה... בדרגות הגבוהות ביותר, תוכלו להרכיב לעצמכם את החייל המושלם טרם הכניסה לקרב, בממשק המזכיר קצת את ז'אנר התפקידים. אפשר, לדוגמה, לשפר את יכולותיכם בנשיאת כלי נשק כבדים, או אולי לצבור יכולות מיוחדות ומפתיעות. אם אין לכם כוח לנסות ולעצב לוחם משלכם, מוצעים לכם חמישה סוגים מוגדרים מראש של חיילים – רק לבחור ולצאת לקרב.

גימור מושלם

בדומה לרוב משחקי הפעולה שיצאו בחודשים האחרונים, Call of Duty 4 פותח במקביל עבור כל פלטפורמה אפשרית כמעט, ואנו זכינו לנסות אותו על המחשב האישי, וגם על קונסולות הפלייסטיישן 3 והאקס-בוקס 360. בכל שלוש הגרסאות, המשחק נראה ונשמע נהדר. כמעט כל פרט במשחק זכה לגימור מושלם, שדה הקרב נראה ריאליסטי ומשכנע, האנימציות של ידידכם ואויביכם אמינות ומדויקות. מערכת קול איכותית תהפוך את הסלון שלכם לאזור מוכה מלחמה, עם פיצוצים שירעידו את כל הבית, ומוזיקה דרמטית – אך לא קלישאית ומעצבנת כמו זו של Medal of Honor, לדוגמה.

גם בגרסת הפלייסטיישן 3 וגם בגרסת האקס-בוקס 360, שומר המשחק על קצב חלק לחלוטין (המפתחים אומרים שמדובר ב-60 תמונות לשנייה. לא ספרנו). גרסת המחשב האישי תלויה, כמובן, בחומרה שהצטיידתם בה, אך כפיצוי, תוכלו ליהנות מממשק קצת יותר מתוחכם בעת בחירת שרתים ומצבי משחק מרובי-משתתפים.

לכל פלטפורמה שתבחרו לרכוש אותו, Call of Duty 4 הוא פשוט משחק חובה. מרגע שנחת על המדפים, הופך הכותר הזה את כל משחקי המלחמה האחרים למיושנים. אין ספק שמעתה והלאה, מלחמת העולם השנייה תיאלץ לסבול מהזנחה קלה בעוד חברות המשחקים הגדולות ישקיעו את זמנן בניסיון לחקות את ההישג הגדול של Infinity Ward. לכם, כמובן, כל זה לא משנה. משחק המלחמה הגדול של השנה הגיע. אל תרשו לעצמכם לפספס אותו.

יתרונות: קמפיין מרתק, מאתגר, ובעיקר בוגר ורציני.
מצב משחק מרובה-משתתפים, מעולה ומאתגר.
גרפיקה עוצרת נשימה

חסרונות: הקמפיין לשחקן יחיד קצר ביחס למשחקים אחרים בז'אנר.
לא תרצו לשחק בכל משחק מלחמה אחר.

ציון כללי: 90