מפעל חייו

השחקן והבמאי וורן בייטי זכה לערב הוקרה על מפעל חייו מטעם מכון הסרטים האמריקאי. היה נוסטלגי

גלריה מכובדת של כוכבים הגיעה לחלוק כבוד לוורן בייטי שקיבל בסוף השבוע את פרס מפעל החיים היוקרתי של מכון הסרטים האמריקאי.

בייטי, שהיה בעברו הדון ז'ואן מספר אחת של הוליווד, כבר בן 71 ומאחוריו קריירת כתיבה, בימוי ומשחק הכוללת גם פרס אוסקר.

החגיגה, שנערכה בהוליווד לציון 47 שנות פעילות קולנועית של בייטי, הוציאה מהבית שמות גדולים ומיתולוגיים ביניהם ג'יין פונדה, ג'ק ניקולסון, דסטין הופמן, דיאן קיטון וקוונטין טרנטינו. וזה ממש על קצה המזלג.

בין הסרטים הזכורים של בייטי ניתן למנות את "שמפו", "בוני וקלייד", "זהר בדשא", "באגסי" ועוד פרויקטים רבים. בשנת 1981 זכה בייטי בפרס האוסקר בקטגוריית הבימוי של סרטו "אדומים" (שם שיחק לצד חבריו ניקולסון וקיטון). הוא היה מועמד לאוסקרים נוספים במהלך הקריירה הארוכה והענפה שלו.

בערב ההוקרה, שהתקיים בתיאטרון קודאק, הוצגו קטעים מסרטיו השונים וברכות מצולמות מחברים נוספים כמו ברברה סטרייסנד, ג'ין הקמן, גולדי הון וג'ון מקיין (כן, כן, המועמד הרפובליקני לנשיאות). בייטי ידוע כאדם פוליטי מאוד ויצר חברויות גם בגבעת הקפיטול.

האלי בארי, ששיחקה לצד בייטי ב"בולוורת'" ב-1998 כינתה אותו "אגדה אמיתית" והוסיפה כי הוא "אדם אשר מוכן לקחת סיכון ולומר משהו בעל משמעות לקהל של סרטיו".

דסטין הופמן הצדיע גם הוא לחברו מזה 40 שנים ותיאר את בייטי כ"אדם אנושי, אקטיביסט פולטי ואמן בפרופפורציות מיתיות".

בייטי הגיע לשמוע את השבחים ולהתמוגג כשלצדו אשתו ואם ארבעת ילדיו, אנט בנינג, האישה היחידה שהצליחה לשבור את נוהג ההוללות שלו ולביית את הרווק ההוליוודי הנצחי.