מכל הלב

יורם טהרלב נבחר לקבל אות הוקרה על מפעל חיים מטעם נשיא אוניברסיטת בן אילן

אות ההוקרה יוענק לטהרלב שכתב פזמונים רבים שהפכו לנכסי צאן וברזל בזמר העברי ולשירי עם המוכרים על ידי רבים. הפרס יוענק לו במסגרת הכנס השנתי של עולם המוזיקה הישראלית 2008 – "מי אני? שיר ישראלי!" הנערך על-ידי המרכז לחקר המוזיקה העממית הישראלית באוניברסיטת בר אילן בשיתוף עם גלי צה"ל- חטיבת התרבות והמוזיקה ואמנות לעם.

בנימוקים למתן האות אמר הנשיא: "במלאת שבעים שנה לטהר לב, אחד היוצרים הפוריים ביותר בזמר העברי , אותן הוא חוגג בשנת הששים למדינה, הוא ראוי, כתורם בעל משמעות לתרבות המתחדשת של שירי ארץ ישראל, לקבל אות הוקרה על מפעל חיים ותרומה לזמר העברי".

יורם טהרלב (נולד ב-24 בינואר 1938) נולד וגדל בקיבוץ יגור. שירים השגורים בהווויה הארצישראלית כמו "גבעת התחמושת", "היה לי חבר היה לי אח", "הבלדה על יואל משה סלומון", "על כפיו יביא", "הורה", "ישנן בנות", "שירו של צנחן", "אני מת", "עוד לא תמו כל פלאיך", "קום והתהלך בארץ", "אינך יכולה", "יעלה ויבוא", "חשמל זורם בכפות ידיך", "אתה לי ארץ", "שהשמש תעבור עלי" - הם רק חלק מעשרות השירים והפזמונים אותם כתב במהלך השנים.

מלבד תרומתו הרבה לז'אנר הנקרא שירי ארץ ישראל כתב טהרלב שירים לפסטיבלים ולתחרויות זמר, ביניהם פסטיבל הזמר והאירוויזיון. בין שיריו "הדרך אל הכפר" שהלחינה נורית הירש וזכה במקום הראשון בפסטיגל 1985, "חלקת אלהים" שזכה במקום הראשון בפסטיגל 1986. שירו "הורה" זכה במקום השני באירוויזיון בשנת 1982. בנוסף לעיסוקו בכתיבת פזמונים כתב גם ספרים רבים.

הכנס השנתי של עולם המוזיקה הישראלית 2008 יפתח השנה ביום חמישי ה- 12 ביוני 2008 ויכלול הרצאות ודיונים של מיטב החוקרים במגוון נושאים.