מוסקו אלקלעי מת

שחקן הקולנוע והתיאטרון הוותיק, שהשתתף גם בטלנובלה "האלופה", מת בעקבות סיבוכים של מחלה קשה והוא בן 77

השחקן מוֹסקו אלקלעי הלך הבוקר לעולמו ממחלה קשה והוא בן 77. אלקלעי, משחקני התיאטרון והקולנוע הבולטים והמצליחים בישראל, אושפז לפני מספר שבועות בבית החולים איכילוב ועבר ניתוח שממנו לא החלים. טרם נמסר מועד הלוויתו.

אלקלעי, יליד רומניה, קיבל בשנת 2003 פרס מפעל חיים האקדמיה לקולנוע בטקס פרסי אופיר. במהלך הקריירה העשירה שלו, הוא הופיע על בימות תיאטרון הבימה והקאמרי ושיחק בעשרות סרטים. בשנים האחרונות שימש בתפקידי ציבור רבים ובהם יושב ראש אמ"י, חבר מועצת הרשות השנייה וחבר המועצה לתרבות ואומנות של משרד התרבות. בטלוויזיה השתתף לאחרונה בטלנובלה "האלופה".

"לא היה סרט שלא השתתף בו"

"מוסקו אלקלעי עלה לגדולה בזכות היחסים הנפלאים שהיו לו עם רוב השחקנים במדינת ישראל", אמר לזכרו הבמאי והמפיק מנחם גולן. "כמעט לא היה סרט שהוא לא השתתף בו, וכמעט לא היתה הצגה שלא הציעו לו להשתתף בה. הוא היה שחקן ורסטילי, איש נפלא, פיקח, ובעיקר איש נחמד. אני מאוד מאוד התיידדתי איתו והוא הופיע אצלי מספר פעמים. אני משתתף בצער אשתו והמשפחה".

"אני עצובה וכואבת", אומרת מיכל גבריאלוב, שעבדה לצד אלקלעי בטלנובלה "האלופה". "מאוד נקשרתי אליו בעבודה, ממש התייחסתי אליו כמו לסבא. אני חושבת שהייתי ברת מזל לעבוד איתו תקופה כל כך ארוכה וללמוד ממנו ולהיות במחיצתו. הוא היה איש מצחיק, מאוד נעים ותמיד כיף היה להיות איתו. אין לי כל כך מילים, אני קצת בשוק".

מוסקו אלקלעי בקולנוע ובתיאטרון// מקבץ קטעים

צילום וידאו: רויטרס