עוגות ברגע עם חנה שאולוב

חנה שאולוב מוכיחה שעוגה זה לא סיפור גדול, ושאפשר אפילו להוסיף לתוכה קצת פלפל שחור, בשביל הכיף

אושיית המתכונים, חנה שאולוב, לא מפסיקה לרגע. תנו לה פשטידות, תנו לה מרקים ותנו, הו, תנו לה עוגות. למעשה, כמו בספריה הקודמים הנאים והידידותיים למשתמש, גם בספר "עוגות ברגע" מפציעה שאולוב במבחר מתכונים פשוטים להכנה, שיגרמו לכל מי שיטעם מעוגת הגבינה והשוקולד (או תמרים, קפה ויוגורט) להלל את השף.

השף, כלומר: אתם, ימצמץ בשפתיו ויגיד "אה, זה שטויות, ממש כמה רגעים, כל הרכיבים לקערה אחת, ולתנור", אבל הפעם לא יהיה מדובר בהצטנעות אלא בדיוק מרבי. מתכוני העוגות של שאולוב מצטיינים בפשטות אך ביצירתיות, כלומר, זה יהיה גם קל וגם מרשים.

מה בספר
למעלה מ-100 מתכונים, חלקם מתעסק בהפקת העוגות וחלקם בפוסט פרודקשן, קרי: ציפויים וקרמים, יעשו לכם את החיים קלים לפני החגים, לקראת הגעת אורחים ואפילו סתם כשהמצברוח זוקף את ראשו המתקתק. הרכיבים נגישים, בסיסיים בכל מטבח וכל מיני הפתעות קטנות (כמו קמצוץ פלפל שחור טחון במגוון עוגות) הופכים את הספר לכלי שמיש ונוח שכדאי שיהיה גם בבית של האופים הכי פחות מוצלחים.

איך זה נראה
מעבר לקלות העבודה עם הספר, גם קל מאוד להנות ממנו אם אינכם דוברים עברית ומעולם לא שמעתם על עוגה. הספר בנוי כך שבכל כפולה תמצאו מתכון ועל העמוד הנגדי תמונה גדולה של התוצאה, פשוטה ומעוררת חשק כמו המתכון עצמו. האותיות גדולות, המבנה ברור ומובן ויהפוך את האפייה מול הספר לפשוטה – הוא אפילו יכול להיות מונח בקצה השני של המטבח.

מתכונים נבחרים מתוך הספר:

עוגת גבינה ושוקולד
עוגת בננה ונענע
פרג, אגסים, יוגורט וקפה
שוקולדיות

לסיכום:

טעים ומומלץ. המחיר לא קליל כמו המתכונים עצמם, אולם לעיתים שווה להשקיע קצת יותר כדי להצטייד בכלי שימושי כל כך, שאין ספק שיקל על חייכם כאופים (וודאי כמארחים). מומלץ לפנק בו את עצמכם, ואפילו לקנות אותו כמתנה – אבל לא לכל אחד. מוטב לתת אותו למי שהמטבח מפחיד אותם, או אנשים בתחילת דרכם הקולינרית, כמו ילדים. וגם, כמובן, לעצלנים, כמוני.

"עוגות ברגע", חנה שאולוב
הוצאת כנרת
צילום: דני לרנר, עיצוב: אמרי זרטל
מחיר: 98 שקל