סנסציה: באיירן נכנעה 3:2 לרוסטוב. צפו

הגרמנים קפאו ברוסיה. בשיקטאש שבה מ-3:0 ל-3:3 מול בנפיקה

מה עובר על באיירן מינכן? אחרי הגמגום המתמשך בליגה וההפסד הכואב לדורטמונד בשבת, הגיעה נקודת השפל בעונה של קרלו אנצ'לוטי. באיירן מינכן הושפלה 3:2 על ידי רוסטוב בחוץ בסנסציה הגדולה ביותר של העונה בליגת האלופות. בעקבות ההפסד והניצחון של אתלטיקו מדריד, נקבע כי באיירן תסיים במקום השני בבית. במשחק נוסף, בשיקטאש חזרה מפיגור במפגש משוגע עם בנפיקה ליסבון.


רוסטוב - באיירן מינכן 2:3
קשה לבחור מאיזה צד לגשת למשחק המשוגע שהיה הערב ברוסיה. מצד אחד, הגרמנים ממשיכים את התקופה הלא טובה שעוברת עליהם וספגו הערב הפסד שני ברציפות, ומשחק שלישי ברצף בלי ניצחון. מנגד, הרוסים, שכבר איבדו סיכוי לעלות, השיגו את הניצחון הגדול ביותר בתולדות המועדון והיו לראשונים אחרי שנה וחצי (מאז ה-3:0 של ברצלונה) שכבשו שלושה שערים לרשת של הבווארים.


הגרמנים אומנם שלטו ברוב שלבי המשחק (71% החזקת כדור לעומת 29% של רוסטוב), אך חוסר הנוכחות של מנואל נוייר בשער כנראה שהשפיעו על ההגנה, שהרבתה לעשות טעויות ואיפשרה לרוסים לכבוש שלושה שערים מ-4 בעיטות למסגרת. בעקבות ההפסד, באיירן צריכה לחכות להפסד של אתלטיקו מדריד מול פ.ס.וו איינדהובן ולנצח בשבוע הבא את הספרדים, אחרי שהפסידה בסיבוב הקודם בקלדרון.


באיירן פתחה את המשחק בלי מנואר נוייר הפצוע ועם סוון אולריך בשער וחוסר הביטחון היה בולט בהגנה. כל המחמאות מגיעות לרוסים, ששיחקו בלי פחד מול אחד המועדונים הגדולים בעולם ושיחקו בדיוק כמו שצריך לשחק מול קבוצה גדולה. הם כבשו שני שערים ממצבים נייחים ואזמון האירני הוסיף עוד אחד, תוך שהוא משכיב את ג'רום בואטנג על הדשא.

הרכבים
הרכב באיירן: סוון אולריך; חואן בראנט, הולגר באדשטובר, ג'רום בואטנג (הומלס/58), ראפיניה; דגלאס קוסטה, פיליפ להאם, טיאגו אלקנטרה, רנאטו סאנצ'ס (מולר/73), פרנק ריברי; רוברט לבנדובסקי.
הרכב רוסטוב: סוסלאן דז'אנייב; טימופיי קלאצ'ב (טרנטייב/87), מיכה מבלייה, ססאר נבאס, ולדימיר גראנט, פדור קוריישוב; אלכסנדר ארוחין, אלכסנדר גאטסקאן, כריסטיאן נובואה; דימיטרי פולוז (אזטולאחי/93) וסארדאר אזמון (גריגורייב/82).


מהלך המשחק
בדקה ה-9 הגיעה ההזדמנות הרצינית הראשונה במשחק, כשגאטסקאן נגח כדור שעבר את השוער, אך בראנט הציל מהקו והרחיק לקרן. בדקה ה-19 רנאטו סאנצ'ס ניסה את מזלו ובעט מחוץ לרחבה, אך שוער רוסטוב היה במקום להדוף לקרן. הרוסים הגיעו להזדמנות נוספת בדקה ה-35, כשאזמון נשלח קדימה. החלוץ דהר כל הדרך, אך יציאה טובה של אולריך מנעה שער.


בדקה ה-35 סוף סוף הגיע השער המיוחל. אחרי הדיפה לא טובה של השוער הרוסי, הכדור הגיע לקוסטה, שבעט חזק וגבוה מתוך הרחבה כדי לעלות את באיירן ל-0:1! בדקה ה-43 הגיע השיוויון המפתיע. קוסטה איבד כדור, שהגיע לפולוז. החלוץ העביר לאזמנון, שבקור רוח עבר בלם ובעט לפינה הימנית - 1:1!


המחצית השניה נפתחה בטירוף עם החמצה של פיליפ להאם. בדקה ה-50 אזמון הוכשל בתוך הרחבה והשופט שרק לפנדל מוצדק. פולוז לקח את כדור העונשין וקבע מהפך - 1:2 לרוסטוב. 3 דקות חלפו עד התגובה של באיירן. מהלך קבוצתי נהדר הסתיים במסירה של ריברי לברנאט, שבעט חזק וקבע 2:2! הטירוף המשיך גם בדקה ה-66, כשנובואה הבקיע מבעיטה חופשית אדירה והעלה את הרוסים ל-2:3!

בשיקטאש - בנפיקה 3:3
משחק משוגע שבו הטורקים חזרו מ-3:0 ל-3:3 בדקה ה-89. הפורטוגלים כבר הובילו בבטחה והיו קרובים להבטיח את ראשות הבית, אך הפגינו חוסר אופי ויצאו עם התיקו המאכזב. שתי המחציות היו שמיים וארץ מבחינת הקבוצות, כאשר הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של בנפיקה והשנייה עם שליטה של בשיקטאש.


בסיכום הסטטיסטיקה הכללית ניתן לראות שבנפיקה בעטה 14 פעמים לשער של הטורקים ומנגד, בשיקטאש בעטה 8 פעמים. הטורקים החזיקו בכדור ב-57% לעומת 43% של הפורטוגלים. בעקבות התיקו, הפורטוגלים יכולים לאבד את המקום הראשון במידה ונאפולי תשיג ניצחון על דינמו קייב. בשיקטאש עדיין לא איבדה את הסיכוי לעלות והיא יכולה לעשות זאת אם תנצח את נאפולי בשבוע הבא.



הרכבים
בשיקטאש: פאברי, גוקהאן גונול, מרסלו, דושקו טוסיץ', אנדראס בק, טולגאי ארסאלן, אטיבה האצ'ינסון, אוגוזאן אוזיאקופ, ריקארדו קווארסמה, אדריאנו, וינסנט אבובאקר.
בנפיקה: אדרסון, נלסון סמדו, לואיזאו, ויקטור לינדלוף, אליזאו, לובומיר פייסה, פיצי, פרנקו צ'רבי, אדוארדו סאלביו, גונסאלו גואדס, קוסטאס מיטורגולו.


צפו בתקציר המשחק!

 מהלך המשחק
פתיחה מטורפת של הפורטוגלים הביאה שער ראשון בדקה ה-10. גונסאלו גואדס קיבל כדור בתוך הרחבה, עבר את השוער וכבש מול שער ריק - 0:1. בדקה ה-25 נלסון סמדו בעט כדור חזק לחיבורים מחוץ לרחבה והעלה את האורחת ל-0:2. שש דקות בלבד חלפו ואחרי 3 הדיפות של הטורקים (הדיפה של השוער, המשקוף והבלם) לובומיר פייסה כבר מקרוב - 0:3.


בדקה ה-58 בישקטאש הצליחה לצמק עם שער נהדר בחצי מספרת של סנק טוסון - 3:1. בשיקטאש המשיכה ללחוץ ובדקה ה-83 קיבלה בעיטת עונשין מ-11 מטרים. ריקארדו קווארסמה ניגש לנקודה הלבנה וקבע 3:2. דקה לפני תוספת הזמן הגיע השיוויון הדרמטי, כשאבובקאר עשה 3:3 משוגע.