נפטר המלחין וחתן פרס ישראל נחום היימן

נחצ'ה היימן, ממלחיני השירים האהובים שידעה ישראל הלך לעולמו בבית החולים מאיר בכפר סבא והוא בן 82, כשמשפחתו ובתו, סי היימן, לצידו: "אני נפרדת היום מאיש השירים שלי, אבא"

זוכה פרס ישראל נחצ'ה היימן וביתו סי, בקיבוץ בית אלפא
זוכה פרס ישראל נחצ'ה היימן וביתו סי, בקיבוץ בית אלפא | צילום: ארכיון הערוץ הראשון

וידאו

המלחין, המשורר וחתן פרס ישראל נפטר לאחר קריסת מערכות בעקבות חיידק אלים. משפחתו שהתה לצדו בכל עת, ובתו, הזמרת סי היימן, אמרה: "אני נפרדת היום מאיש השירים שלי אבא. פרידה שהחלה מזמן, אבל כאשר הגיע הרגע הוא כמובן הגיע מוקדם מדי. אבא חי את חייו כמו אלפי שיריו, הוא הפך לפסקול של כולנו אבל בשבילי הוא היה אבא שלי ואני כבר מתגעגעת."

 

נחום "נחצ'ה" היימן חתום על נכסי צאן הברזל רבים מספור שכתב לאמנים רבים, ומלווים את המדינה במשך יותר מ50 שנה, ביניהם "החול יזכור", "שיר אהבה ישן", "חופים הם לפעמים" ו"כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין. הוא נולד בשנת 1939 בעיר ריגה שבלטביה ועלה לארץ כשהוא בן 5. בשירותו הצבאי שימש היימן אקורדיוניסט מחליף למלחין דובי זלצר בלהקת הנח"ל, ולאחר השירות עבר לקיבוץ בית אלפא עם דליה קולטון, אותה הכיר בצבא. לשניים נולדו שתי בנות - הזמרת סי היימן ובילי היימן.

 

 

צילום: ארכיון הערוץ הראשון

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער: "נחצ'ה הלחין את פסקול חיינו בארץ והוא אחד מגדולי המלחינים שקמו למדינת ישראל. השירים שהותיר אחריו נטעו בלבנו את אהבת העם והמולדת וילוו את ישראל אל הדורות הבאים-
כמו צמח בר.״

 

 

הלוויתו של נחום היימן תתקיים מחר ב-18:00 בבית העלמין ״מנוחה נכונה״, כפר סבא. כבר אעדכן לגבי הצבת ארונו בתל אביב-מוקדם יותר מחר
יהי זכרו ברוך.