"לזמן את הרוע 2" לא יפסיק להקפיץ אתכם מהכיסא

"לזמן את הרוע 2" לא מצליח לצמרר ולהפחיד כמו קודמו אך מצליח להבהיל הרבה יותר מכל סרט אחר • ביקורת סרט

"לזמן את הרוע 2"
"לזמן את הרוע 2" | צילום: יחצ

פתיחה

באחת מהשיחות שלי עם אמי על קולנוע היא סיפרה לי על ההקרנות של "מגרש השדים" בזמנו בארץ. היא סיפרה לי איך אנשים בכו וברחו מהקולנוע באמצע הסרט, שסיפק לאנשים חוויה מיוחדת שעד אז הם לא חוו בקולנוע. בשנות ה90 עוד הייתי ילד, אבל אני זוכר את ההיסטריה סביב "צעקה" בבתי הקולנוע בארץ (למרות שלי יצא לראות אותו רק כמה שנים לאחר מכן).

חובבי סרטי האימה כיום לא זוכים לראות דברים כאלה. אולי זה בגלל שסרטי האימה כבר כמעט ולא זוכים להפצה רחבה, אולי זה בגלל הקהל שהשתנה ואולי זה בגלל שסרטי האימה שמגיעים לקולנוע כיום פשוט פחות טובים - התוצאה היא שאנחנו כמעט לא מפחדים בבתי הקולנוע יותר.

תמונה 1

 

 

 

 

"לזמן את הרוע 2" | צילום: יחצ

ולמרות הכול עדיין מדי פעם אנחנו מקבלים סרטים שעובדים על הקהל ואחד הבולטים שבהם היה "לזמן את הרוע" שהגיע ב2013 והפך ללהיט לאחד מסרטי האימה הרווחים אי פעם. כעת, מגיע סרט ההמשך.

גם הסרט השני מבוסס על מקרה שחוקרי השדים אד ולוריין וורן חקרו. הפעם הזוג מוזמן לאם חד הורית וארבעת ילדיה בביתם רדוף הרוחות בצפון לונדון. בזמן חקירתם הם מגלים כי ישות על טבעית השתלטה על אחת הבנות ומשתמשת בה כדי להטיל טרור על יושבי הבית.

מה שהפך את הסרט הקודם לכל-כך מוצלח ואפקטיבי או לא הקטעים בו הוא ניסה להבהיל אותך אלא דווקא בקטעים בהם חיכית לקפוץ וזה לא קורה. הרגעים האלה בהם אתה מצפה למשהו שלא קורה היו כוחו הגדול של הסרט הקודם. "לזמן את הרוע 2" הולך לכיוון ההפוך - הוא מנסה להבהיל את הצופים כמה שיותר ועושה את זה בצורה יעילה יותר מקודמו.

מבחינת השדים והרוחות, יש לנו כאן את הדמות הכי קריפית בכל בסדרה עד כה - דמות "הנזירה" שהיא ללא ספק הדבר הכי מלחיץ שתראו בקולנוע השנה (ובקרוב גם תקבל סרט משלה. כמה חבל שלצידה יש 2 דמויות משעממות כל-כך, אחת מהם רוח של אדם זקן מהסוג הכי גנרי שאתם יכולים לעלות על הדעת והשני הוא פשוט ניסיון פתטי לחכות את הבאבדוק.

תמונה 2

 

 

"לזמן את הרוע 2" | צילום: יחצ

2 השחקנים הראשיים - פטריק ווילסון וורה פרמינגה, עושים עבודה טובה כמו בסרט הקודם וגם הפסקול עובד אך מה שבאמת מבדיל את "לזמן את הרוע 2" ממאות סרטי רוחות אחרים זה במאי הסרט - ג'יימס וואן.

כמו בסרט הקודם, גם כאן וואן עושה עבודה מדהימה בבניית סצנה עבודה בתוכה ולמרות שהוא עושה את זה קצת פחות טוב מבסרט הקודם, הוא עדיין מצליח ליצור סצנות מצמררות אדירות (הסצנה בה אד מנסה לתקשר עם השד כשכולם עם הגב אליו היא לא פחות מגאונית). היכולת של וואן ליצור סיטואציה בז'אנר היא משהו שכל במאי שרוצה לעשות סרט אימה צריך ללמוד.

אחרי סדרת סרטי "המסור", "הרוע שבפנים 2" ו2 סרטי "לזמן את הרוע" אפשר להכריז בבטחה על וואן כאחד מהבמאים הטובים ביותר בז'אנר כיום, אם לא הטוב שבהם.

 

 

תמונה 3

 

לעוד ביקורות סרטים:

 

"ברש": אהבה זה כואב, לכולם

"סוכן וחצי": דה רוק וקווין הארט מפתיעים

"האשליה 2": הקסם של הסרט הקודם אבד

 

בשורה התחתונה "לזמן את הרוע 2" פחות טוב מקודמו - הוא פחות מפחיד, פחות אפקטיבי ולא יישאר אתכם הרבה אחרי הצפייה. עם זאת כן מדובר בסרט טוב ובאחד מסרטי האימה המבהילים ביותר אי פעם. בעידן בו כל-כך מעט סרטי אימה טובים מגיעים לקולנוע, "לזמן את הרוע 2" הוא מניה בטוחה.

 

3 וחצי כוכבים


"לזמן את הרוע 2" , בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מ-23.06.2016