גמר האירוויזיון 2016: ישראל במקום ה-14, אוקראינה ניצחה

חובי סטאר ביצע את השיר Made of Stars וזכה להרבה אהבה מהקהל אך הגיע רק למקום ה-14. אוסטרליה במקום השני ורוסיה במקום השלישי

ג'מאלה, הזוכה של אוקראינה באירוויזיון 2016
ג'מאלה, הזוכה של אוקראינה באירוויזיון 2016 | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages
אירוויזיון
אירוויזיון | צילום: צילום מסך -

הערב נערך בשטוקהולם גמר האירוויזיון בהשתתפות 26 מדינות: שוודיה המארחת, ארמניה, אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'אן, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, צרפת, גיאורגיה, גרמניה, הונגריה, ישראל, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, פולין, רוסיה, סרביה, ספרד, הולנד, אוקראינה ובריטניה.

 

אוקראינה היא הזוכה הגדולה באירוויזיון 2016. בתום הצבעת השופטים והצבעת הקהל שהוכרזה בנפרד, הוכרע כי הזמרת Jamala זכתה עם השיר "1944". ישראל הגיעה למקום ה-14. למקום השני הגיעה אוסטרליה. השיר "1944" מתייחס לגירוש המיעוט המוסלמי מחצי האי קרים בימי סטאלין, ויש שיראו בו גם התרסה פוליטית כלפי יחסה של רוסיה לאוקראינים כיום, שנתיים לאחר סיפוחו מחדש של האי קרים.

 

נציג ישראל, חובי סטאר, ביצע את השיר "Made of Stars" אותו כתב והלחין דורון מדלי. סטאר הגיע למקום ה-14 עם 135 נקודות, מתוכן "דוז פואה" (12 נקודות) מנציגי השופטים מגרמניה. קהל המצביעים העניק לישראל 11 נקודות בלבד, בעוד המובילות זכו ליותר מ-300 נקודות.

 

>> לכתבות נוספות בנושא

מהכל עובר חביבי עד גולדן בוי: קיצור תולדות הישראלים באירוויזיון

חובי: במוסקבה השחיתו את דרכוני מפני שאני הומוסקסואל

 

את צרפת ייצג הזמר הצרפתי-ישראלי עמיר חדד, גם הוא יוצא "כוכב נולד" שכבש את הקהל בביצוע לשיר "Jai Cherche", והגיע במקום ה-6 המכובד.

 

לטביה יוצגה על ידי השיר Heartbeat של Justs, גיאורגיה עם "זהב של חצות" שביצעו ניקה קוצ'ארוב ו-Young Georgian Lolitaz, בולגריה עם פולי ג'נובה ששרה "אם אהבה היתה פשע", אוסטרליה עם השיר "צליל הדממה" שביצעה הזמרת ילידת קוריאה הדרומית דאמי אים, אוקראינה מהפייבוריטיות לזכייה עם השיר "1944" של ג'מאלה, סרביה עם "להתראות (מקלט)" של סניה ווצ'יץ', פולין עם "צבע החיים" של מיכאל שפאק, ליטא עם "חיכיתי ללילה הזה" של דוני מונטל, ובלגיה עם "מה הלחץ?" של לורה טסורו.

 

את צרפת ייצג הזמר הצרפתי-ישראלי עמיר חדד, גם הוא יוצא "כוכב נולד" (גם חובי סטאר, או בשמו האמיתי - חובב סקולץ, החל את דרכו ככוכב ריאליטי בתוכנית "כוכב נולד" ב-2009) שכבש את הקהל בביצוע לשיר "Jai Cherche", והגיע במקום ה-6 המכובד.

 

על הופעת האמצע השנה, שהפרידה בין שלב הביצועים לשלב ההצבעה, הופקד לא אחר מאשר ג'סטין טימברלייק שביצע מחרוזת משיריו ולאחר מכן את שירו החדש "Can't Stop the Feeling" לתשואות הקהל. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית התחרות בה אמן אמריקני בסדר גודל של טימברלייק לוקח חלק באירוויזיון.

 

מאז הזכייה של דנה אינטרנשיונל ב-1998, ישראל הגיעה לטופ 10 רק ארבע פעמים: בשנה שעברה עם נדב גדג' במקום ה-9 עם 97 נקודות, ב-2008 עם בועז מעודה במקום ה-9 עם 124 נקודות, ב-1999 להקת עדן הגיעה למקום ה-5 עם 93 נקודות, וב-2005 שירי מימון בהישג השיא עם מקום רביעי ו-154 נקודות.