"ג'וני ואבירי הגליל": זנות זה הכי, אחי

ג'וני ואבירי הגליל
ג'וני ואבירי הגליל | צילום: יס

"ג'וני ואבירי הגליל" היא באופן מובהק סדרה שנולדה במוח גברי ובוימה על ידי כזה (דני רוזנברג ותום שובל), היא מגוללת מעין אחווה גברית טיפוסית סטריאוטיפית של אחי-זיונים-כסף ולוקחת באומץ רב או בטיפשות גדולה נושא מאוד מסוכן - הזנות.

 

הסדרה מספרת על ג'וני (עוז זהבי) בן פוחז שחוזר לקיבוץ אחרי מות אביו וצריך להשתלט על עסק הכוורנות המשפחתי, אבל העסק לא ממש עובד, וההוצאה לפועל מדפקת על הדלת. כשג'וני מגלה שקייס (סוויד), ניצל את עבודתו בכוורת לעיסוק בזנות מהצד, הוא מתעצבן עליו, מפטר אותו - ומתחיל לעסוק בזנות. בהמשך "ירחיב את העסק" או אם לקרוא לילד בשמו - יקרא לחבר'ה, ויצרף גם את שני חבריו הטובים (אושרי כהן ויואב לוי) להילולת הסקס הגדולה.

 

לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:
הלם: איילת זורר פורשת ממשחק
כך הקאסט של "מעודדות צמודות" נראה היום

 

 

צילום: יס

העיסוק בזנות כמשהו של כיף וצחוקים בשביל גברים הוא חומר נפץ, במיוחד בתקופה כה מוצפת ומודעת לנושא, עם התאבדותה הטראגית (כמו חייה) של הזונה ממכון הליווי ברחוב הירקון, שתלתה את עצמה איפה שגרה, עבדה, ישנה וקיבלה 15 לקוחות ביום.

 

אבל כמובן שזונה ממין אישה היא טראגית וג'יגולו הוא pimp, הוא פשוט נוטף כל כך הרבה סקס שהחיים כמעט ומאלצים אותו לחלק קצת לסביבה מכל הטוב הזה. זונה צריך להציל, לג'יגולו רוצים להצטרף. ג'יגולו זה גוד טיים, זה מסיבת רווקות עליזה, זה אחלה סקס ובבוקר אפילו מכינים לך ארוחת בוקר, לא נותנים לך בוקס בעין.

 

זנות
זנות

"ג'וני ואבירי הגליל" מגוללת את סיפורם של חבורת בנים צעירה ונאה ברובה, שבסך הכל רוצה לעשות קצת כסף ואם אפשר גם ליהנות על הדרך ולזיין - איפה יכולים להיות כאן חסרונות? אז דווקא יש כמה; להציג זנות גברית בתור משהו שהוא מינימום של מטרד ומקסימום של הנאה, שהרגע הכי לא נעים בו שיכול להיות זה אם האישה לא נראית ממש טוב, מנציח את התפיסה שגבר, בגלל שהוא גבר, לא מחובר בשום צורה רגשית לגוף שלו. השאלה היא גברים, האם אתם רוצים להמשיך להנציח את זה? האם המיתוס הזה באמת משרת אתכם? לא בטוח.

 

נכון שיש הבדלים בין המינים אבל 80% מהם קיימים בגלל שמגדירים אותם ככאלה שוב ושוב. מין (זכר, נקבה) זאת עובדה של הטבע אבל מגדר (נשי, גברי) זו המצאה של האדם, אל תשכחו את זה. איך אמור להרגיש נער בן 16 שצפה בתוכנית ומתקשה לשכב עם מישהי שאין לו רגשות אליה? שהוא לא גבר? או שאולי זה אומר שהוא הומוסקסואל?

 

צילום: יס

ככל שזה יותר ברור שזיון בשביל גברים זה תמיד אפשרי ומשהו שלעולם לא מסרבים לו - כך יותר ויותר גברים נאלצים להדחיק ערימות של הדבר הזה שנקרא 'רגשות' ולחסל כל הרמת ראש של מודעות עצמית (שיכולה הייתה לשאול שאלות כמו - האם אני רוצה את זה בכלל) ונוצרת עוד שכבת עומק עצובה בפערים בין המינים, ביחסי הכוחות המעוותים שנוצרו בתוך וכחלק מיחסי מין.

 

וכך, במקום שסקס יהיה משהו שנובע מאינטרס והנאה משותפים של שני בני אדם, מפגישה עליזה ונעימה בין שני גופים זה הופך למשהו שהגבר חייב תמיד לרצות, חייב תמיד לקבל וחייב להיות מסוגל לתת בכל מצב (והאישה? אולי תתנגד בהתחלה אבל כמו שלמדנו מ"מציצים" - בסוף יבוא לה).

 

מציצים - סצינת המיטה
מציצים - סצינת המיטה | צילום: צילום מסך מתוך "מציצים"

עם זאת, פרק הבכורה היה רק "דייט ראשון" ובהחלט ייתכן שהמשך הסדרה כן תיצור מורכבות ותמונת מצב יותר הוגנת. כטלוויזיה גרידא - ג'וני ואבירי הגליל' עושה רושם כיפי, זורם וקולח ונראה שיחד עם "החדש של עמרי גורדון" ו"השוטר הטוב" אנחנו עומדים בפני תקופה פורה ופעילה בטלוויזיה הישראלית, שלוקחת את הלפיד הבוער מהקולנוע הישראלי של שנה שעברה (שנדמה שיצא השנה לחופשת מנוחה). אבל עדיין, עם כל המהות הבידורית של טלוויזיה שאכן צריכה לבדר ולשעשע, צריך רק לזכור לשים לב שהיא לא עושה גם נזק על הדרך.