"שומרי הגלקסיה" שובר שיא של כל הזמנים

סרטו של הבמאי ג'יימס גאן שבר שיא היסטורי של הכנסות בהקרנת בכורה וגרף לא פחות מ-94 מיליון דולר בארה"ב בלבד, אז מה סוד הסרט?

שומרי הגלקסיה
שומרי הגלקסיה | צילום: יח"צ
השחקנים של שומרי הגלקסיה
השחקנים של שומרי הגלקסיה | צילום: Getty Images

חברת ההפקות "מארוול" ו"דיסני" הלכו על שיתוף פעולה מסוכן אך משתלם. שתי החברות החליטו לתת אמון ב"שומרי הגלקסיה" והקצו לסרט תקציב של כ- 170 מיליון דולר. ההימור נבע מכך שאמנם שומרי הגלקסיה מלהיבים ביותר, אך עם זאת הם עדיין לא מוכרים כמו איירון מן, הענק הירוק וקפטן אמריקה למשל. אך כאמור, ההימור לא רק השתלם אלא גם שבר שיא של כל הזמנים כאשר בסוף השבוע הראשון להקרנתו גרף בארה"ב בלבד יותר מ-94.5 מיליון דולר בקופות. ביחד עם שאר ההקרנות בעולם בינתיים הסרט גרף כבר כ- 160.5 מיליון דולר והקופה עוד נטויה.

 

הסרט מספר על ההרפתקן פיטר קוויל שהופך למטרה של צייד ראשים אכזרי אחרי שגנב אבן שמימית ומיסתורית שהייתה שייכת לרונאן, נבל המאיים על היקום כולו. כדי להתחמק מרונאן העקשן, קוויל נאלץ לכרות ברית עם רביעיה של יצורים מיואשים: רוקט- רקון בעל אקדח, גרוט- יצור אנושי דמוי עץ, גאמורה הקטלנית והאניגמטית ודראקס המשמיד בעל יצר נקמה; כשעל קוויל מוטל לכנס את יריביו לשוד נואש ואחרון שיכריע את גורל הגלקסיה.

 

 

אז במה טמונה ההצלחה המסחררת של "שומרי הגלקסיה?", "נדיר למצוא בימינו סרט מעולה שהוא גם מקורי", אומר דייב הוליס, המפיץ הראשי של דיסני. "הסרט והקבלה שלו ברחבי העולם מוכיחים שמארוול יכולים לפרוץ וללכת בדרך חדשה שטרם הלכו בה בקולנוע מבחינת דמויות", הוא אומר.

 

"כשהלכתי לקולנוע בתור ילד רוב הדמויות - אינדיאנה ג'ונס, מרטי מקפלי, הגרמלינס, כולן היו חדשות לגמרי עבורי ולא שמעתי עליהן קודם לכן", אומר מפיק הסרט, קווין פייג'. "אני אוהב את הרעיון להציג מקוריות ולמרות שזה מבוסס על הקומיקס המעולה שהיה, בגלל שמעט אנשים מכירים את הקומיקס הזה, אני מקווה שזה מרגיש מאד חדש ומאד מרענן באותה הדרך שכל הסרטים האלה בשנות השמונים היו עבורי כשהייתי ילד".

 

במאי הסרט, ג'יימס גאן טוען כי סוד ההצלחה של הסרט טמון בהומור שבו. "הוא לא באמת סרט 'גיבורי-על', הוא יותר כמו מעין 'אופרת חלל' שזורה בהרבה הומור", אמר הבמאי בראיון ל"הוליווד ריפורטר". אז אמנם ההפקה של הסרט והשיווק שלו לא היו זולים אך ההייפ סביבו וההצלחה הקופתית הענקית שלו כבר גרמו למארוול ודיסני להודיע על התוכניות שלהן לסרט המשך ל"שומרי הגלקסיה" שאמור לצאת ביולי 2017.