רוז פוסטנס היא הזוכה באקס פקטור

אחרי ערב רווי קיטש זכתה רוז פוסטנס, מהגרת פיליפינית בת 47 בגמר האקס פקטור ישראל. פוסטנס, הדהימה את השופטים כבר באודישנים בהיכל נוקיה, במחנה אימונים, בבתי שופטים ובשלב ההופעות החיות

רוז פוסטנס
רוז פוסטנס | צילום: טל גבעוני

רוז פוסטנס היא הזוכה הגדולה של העונה הראשונה בגרסא הישראלית של "אקס פקטור" ישראל. רוז פוסטאנס מקטגוריית הבוגרים של שירי מימון כבשה את הקהל והצופים וזוכה בחוזה הקלטות ב"ארומה מיוזיק" ובחוזה ניהול טאלנט.

 

פוסטנס, בת 47 מתל אביב, מטפלת בחולים וקשישים. היא מהגרת עבודה מהפיליפינים. היא חיה כבר 30 שנה בזוגיות עם בחורה פיליפינית, ללא ילדים, מאחר והשקיעה את כל חייה בעבודה קשה. בפעם הראשונה בחייה רוז שמה את העבודה והחיים הקשים בצד והחליטה לעשות משהו למען עצמה ולנסות לזכות באקס פקטור ישראל, בתקווה שעוד לא מאוחר מדי להגשים חלומות ישנים. רוז שבתה את לב הקהל בבית והוכיחה שלחלומות אין גיל וארץ.

רוז סיפרה: " זה השינוי הכי גדול בחיים שלי. זו הגשמת חלום עבורי. לא האמנתי שאגיע לרגע המאושר הזה בחיי, ובמיוחד שהוא בישראל שאני כה אוהבת. אני רוצה להודות לשירי מימון המדהימה, היה לי כיף גדול לעבוד וללמוד ממנה".

 

הערב נפתח עם ביצועו של אורי שכיב, מהנבחרת של משה פרץ, לשיר "תודה" של ישי לוי. השופטים התרגשו מהביצוע ואף ציינו שוב ושוב ששכיב הוא המתמודד היחיד שכותב ומלחין את שיריו בעצמו, מרביעיית הגמר.

 

עדן בן זקן מהנבחרת של רמי פורטיס ביצעה אחרי שכיב את שירה של ריהאנה "Only girl". השיר של עדן לווה ריקודים סוערים ואפילו תלבושת מחווה לאוברול המנומר שלבשה באודישן הראשון שלה בתוכנית. להקת פיוז'ן  מהנבחרת של עברי לידר ביצעו את להיט האייטיז היות'רימקס "Sweet Dreams". הביצוע שולב עם קטע מתוך "Party Rock" של LMFO.

 

רוז פוסטנס ריגשה את הקהל ובמיוחד את המנטורית שירי מימון בביצוע שלה ל"I did it my way" של פרנק סינטרה.  ארבעת השופטים: עברי לידר, שירי מימון, משה פרץ ורמי פורטיס עלו לבצע את שירו של פורטיס, "אמריקה". מיד לאחר מכן בחר הקהל להפרד מלהקת פיוז'ן, ושלושת הפיינליסטים המשיכו לדואטים עם המנטורים. עדן ביצעה עם פורטיס את "ניצוצות". אורי ביצע עם משה פרץ את "לתת ולקחת" של שלמה ארצי.

 

רוז שרה עם שירי מימון את "If I ain't got you" של אלישיה קיז. בתום הערב הגיע כאמור, פוסטנס למקום הראשון, בן זקן לשני, ושכיב לשלישי. העונה הראשונה של "אקס פקטור" כבשה את הצופים במהלך החודשים האחרונים, ועמדה בראש טבלאות הרייטינג עם ממוצע עונתי של 33.8% בקרב משקי בית יהודיים, זאת ללא משדר הגמר ששודר הערב. כזכור פרק ההשקה של אקס פקטור השיג 40% והפך לפרק ההשקה עם הרייטינג הגבוה ביותר לתכנית מוסיקה אי פעם בישראל.