האם קמה מתחרה ל"מאסטר שף"?

"משחקי השף" - ריאליטי הבישול החדש של "רשת", עם השפים מאיר אדוני, אסף גרניט ומושיק רוט יחד עם מירי בוהדנה, מבטיחים להרכיב לכם את המנה המנצחת של החורף

משחקי השף
משחקי השף | צילום: יח"צ

"משחקי השף", ריאליטי הבישול החדש שפותח ב"רשת" בשיתוף תאגיד המדיה הבינלאומי ITV בכיכובם של השפים מאיר אדוני, אסף גרניט ומושיק רוט ובהנחייתה של מירי בוהדנה יעלה לאוויר ב- 19 בינואר. "משחקי השף" פותחת במבחן האולטימטיבי - מבחן הטעימה העיוורת שילווה אותנו גם בהמשך בקרב הסוער בין נבחרות השפים.

 

מאיר אדוני, השף הווירטואוזי של "כתית" ואומן הקולינריה העילית , אסף גרניט מנכ"ל קבוצת מחניודה - השף שהחזיר עטרה ליושנה בקולינריה הירושלמית ומושיק רוט השף הישראלי המצליח בעולם - היחיד בעל 2 כוכבי מישלן יחפשו את השף המוכשר ביותר בישראל.

 

התכנית שפותחה בשנתיים האחרונות, מתמקדת באהבה ובתשוקה לאוכל וברצון של השפים לפתח את המתמודדים לרמת שפים מקצועיים. השפים ידריכו את המתמודדים בנבחרות שלהם, וילוו אותם כמנטורים אישיים לאורך כל התכנית, עד לגמר הגדול.

 

"משחקי השף" בנויה מ 4 שלבים: האודישן העיוור, מחנה האימונים, קרבות המטבח ופרקי הגמר.

הלחץ מתחיל כבר בשלב האודישנים כאשר המתמודדים צריכים להכין "מנת דגל" תוך שעה בלבד. המתמודדים יבשלו באולפן מצויד היטב, כל אחד בתורו, את "מנת הדגל" שלהם ויכסו אותה בקלוש המנות עולות על מסוע שמוביל אותן לחדר הטעימות שם יושבים השפים.

השפים טועמים את המנה בטעימה עיוורת מבלי לדעת מי הכין אותה בזמן שהמתמודד צופה בהם. רגע לפני קבלת ההחלטה המסך כבה כך שהמתמודד לא יודע האם יתקבל לתכנית או לא. כדי לעבור לשלב הבא המתמודד צריך לקבל לפחות שני סכיני שף מהשפים. כשהמתמודד יוצא לפגוש את השפים ההחלטה כבר התקבלה וההיכרות עם המתמודד ועם עולמו כבר לא יכולה להשפיע על החלטתם.

שלב מחנה האימונים - מבשלים נבחרת
למחנה האימונים יגיעו 30 המתמודדים שעברו את שלב הטעימה העיוורת וייבחנו בסדרת משימות בזמן קצוב ותחת לחץ. בשלב זה, לשפים הזדמנות להכיר את המתמודדים ולהתרשם מיכולות הבישול שלהם, לפני שהם מרכיבים את הנבחרות. כל שף ייתן למתמודדי התוכנית משימה מעולמו הקולינארי במטרה להכיר את המתמודדים ואת יכולותיהם לעומק. בסיום המחנה כל שף יבחר את המתמודדים איתם הוא רוצה להרכיב את הנבחרת "המנצחת" שלו.
.
שלב "קרבות מטבח"- בישול על אש גבוהה
בשלב קרבות המטבח, הנבחרות ילחמו זו בזו בכדי לקבל חסינות שתאפשר להם להמשיך ולבשל גם בתכנית הבאה. לכל פרק שתי משימות- משימה קבוצתית ומשימת הדחה אישית. במשימה הקבוצתית השף יהיה במטבח יחד עם הנבחרת שלו ויסייע להם בהכנת המנה - מבלי לבשל או לגעת באוכל. מי שישפוט את המנות יהיו 14 טועמים "מומחים" שיתחלפו מדי תכנית לפי נושא הפרק.

 

בתום המשימה הזו נבחרת אחת תזכה בחסינות ואילו שתי הנבחרות המפסידות יעלו למשימת ההדחה האישית.במשימה הזו המתמודדים נלחמים כל אחד על מקומו בנבחרת, ללא עזרה. והשפים הופכים להיות שופטים במשימה הזו כאשר טועמים את המנות בטעימה עיוורת ומנקדים אותן על פי הטעימה בלבד. כך שיכול להיווצר מצב בו הם מדיחים את אחד מחברי הנבחרת שלהם עצמם.