לאחר כ-40 שנה בהסתדרות: שחקני "הקאמרי" ייוצגו ע"י שח"ם

הישג נוסף לשח"ם: אחרי "הבימה" ו"גשר" גם שחקני תיאטרון "הקאמרי" החתומים בהסכם קיבוצי, וביניהם איתי טיראן, רמי ברוך, קרן מור, תיקי דיין ועירית קפלן, החליטו על מעברם לשח"ם – ארגון השחקנים בישראל, זאת לאחר כ-40 שנה שבמהלכן היו מיוצגים על ידי ההסתדרות. השחקן איתי טיראן: "שח"ם הוכיח את עצמו כגוף שדואג לאינטרסים האמיתיים של השחקנים"

לוויה זהרירה חריפאי
לוויה זהרירה חריפאי | צילום: אביב חופי

מגעים שהתקיימו בחודשים האחרונים בין 70 שחקני "הקאמרי" החתומים בהסכם הקיבוצי לבין ארגון שח"ם, הביאו להחלטת השחקנים לבחור בשח"ם כארגון היציג שלהם בתיאטרון במקום ההסתדרות שעשתה זאת ב-40 השנים האחרונות.

במהלך חודש ספטמבר האחרון פנו שחקני התיאטרון לארגון שח"ם בבקשה לייצג אותם ולהחליף את ההסתדרות שעשתה זאת עד כה. בין השחקנים החתומים בהסכם הקיבוצי ב"קאמרי" גם איתי טיראן, רמי ברוך, קרן מור, שלמה וישינסקי, אוהד שחר, אלי גורנשטיין, עירית קפלן, עידו מוסרי, ליאת הר לב ותיקי דיין.

ארגון שח"ם התחייב בפני ועד שחקני "הקאמרי" כי כל הפעילות למען השחקנים תתקבל תוך שיתוף פעולה מלא עם ועד השחקנים. שח"ם הינו גוף דמוקרטי ששם דגש על שימור כוחם של ועדי השחקנים הפועלים במסגרתו.

החל משנת 2012 מהווה שח"ם איגוד יציג לשחקני "הבימה" החתומים בהסכם הקיבוצי. רק בחודש יולי האחרון הגיע הארגון להישג מרשים כאשר חתם הסכם עם הנהלת התיאטרון אשר על פיו הוחלט על מתווה שבמסגרתו ישופרו תנאיהם במספר תחומים, החל משנת 2014.

 

בנוסף, בשנת 2007 נחתם הסכם קיבוצי בין שח"ם ותיאטרון גשר, אז היה מדובר בפעם הראשונה שבה התיאטרון חותם על הסכם קיבוצי לשחקניו עם איגוד מקצועי.

שחקן "הקאמרי" איתי טיראן הגיב לידיעה: "אני מברך על הפיכתו של שח"ם לארגון היציג של שחקני 'הקאמרי'. שח"ם הוא ארגון מסור ומקצועי שהוכיח את עצמו לא פעם ולא פעמיים כגוף שדואג לאינטרסים האמיתיים של השחקנים בישראל, ותוך כדי כך פועל כל הזמן לקידום התרבות הישראלית".

אוהד קנולר יו"ר שח"ם ציין: "אני מברך את שחקני הקאמרי ואת יו"ר הוועד שלהם על הבחירה בשח"ם כארגון מייצג. כמו כן אני מודה לשחר בוצר וחברי הוועד המנהל של שח"ם שהיו מעורבים בתהליך. אנו מאמינים שהכניסה של שח"ם לייצוג השחקנים בקאמרי ושיתוף הפעולה עם הנהלת התיאטרון, יביאו את הקאמרי להישגים נוספים".

 

שחר בוצר מנכ"ל שח"ם ציין: "זהו המשכה של המהפכה שארגון שח"ם מוביל בתיאטרון הרפרטוארי. אחרי "גשר" ו"הבימה" גם "הקאמרי" בחר בשח"ם כאיגוד המייצג. בחודשים הקרובים נפעל כדי להשלים את המהלך ולייצג את השחקנים בכל התיאטראות הרפרטואריים במדינה".