אחי המפקד: הצעיר החרדי שהתגייס לצנחנים בעקבות אחיו הקצין

שני אחים בלטו בטקס ההשבעה של פלוגת ח"ץ (חרדים צנחנים) - האחד מפקד והשני טוראי שסיים את הטירונות | סיפורים של סגן אליהו ויצמן וטוראי בניהו ויצמן

זמן צפייה: 09:23

בבסיס האימונים של הצנחנים התקיים לפני שבוע טקס ההשבעה לפלוגת ח"ץ (חרדים צנחנים) שבו בלט צמד אחים. בצד המפקדים - סגן אליהו ויצמן, ובצד הצעירים - טוראי בניהו ויצמן, שסיים את הטירונות המפרכת בפלוגה מקבילה לפלוגה שאחיו פיקד.

הטקס היה מרגש?

אליהו: "יש לי רגש לפלוגה הזו בלי קשר לאח שלי. אני התגייסתי במחזור הראשון כבחור חרדי מבית חרדי ולא לאט נחשפתי לצבא. חששתי איך אני אשמור את אורח החיים החרדי בצבא ולמדתי עם הזמן".

בניהו: "אח שלי הוא ההשפעה שלי. תמיד רציתי להיות כמוהו וזה כבוד גדול להמשיך את הדרך שלו. במשפחה כבר כולם רגילים שהילדים בצבא".

אולי יעניין אתכם גם:

הוט מכרה לקשישה חבילה באלפי שקלים ללא ידיעתה

ליטל ובן זוגה האיראני מחפשים מקום לממש את הזוגיות שלהם

"שירה צולחת כל דבר - גם אם לפעמים לוקח לה זמן"

איך מקבלים את חיי הצבא במשפחה החרדית שלכם?

אליהו: "המשפחה שלנו מאוד פתוחה ותומכת. התחתנתי לפני כמעט שנה ואשתי צריכה ללדת בקרוב. אני משלב בין חיי הצבא לחיים האישיים".

איך משלבים למידת תורה וצבא?

אליהו: "אני הייתי הילד הראשון שמתגייס ועוזב את הישיבה וכולם ראו שאני מצליח לשלב לימוד תורה במערכת הצבאית. בשביל זה הקימו את פלוגת ח"ץ".

אתם מצליחים לשמור על דיסטנס?

בניהו: "אני ניגש אליו בהפסקות והוא מדריך אותי ועוזר. כיף שיש למי לפנות".

יש אי נעימות בזה שאתם אחים?

אליהו: "סגנון פיקוד שלנו בגדול בחטיבה זה דוגמה אישית, אז אם הייתי האח הגדול, עכשיו הוא רואה אותי כמפקד. כל הפקודים הם כמו אחים קטנים".