לוחמי מג"ב הצילו את חייו של נער פלסטיני בן 14

ידו של הנער הפלסטיני נלכדה במגרסה תעשייתית והוא הובל לבסיס משמר הגבול שבבית אל, שם העניקו לו רופא מג"ב, אנטולי פלומבוים, והלוחמים טיפול רפואי ראשוני מציל חיים| הסיפור המלא

זמן צפייה: 04:09

ביום ראשון האחרון הגיע רכב פלסטיני לכניסה לבסיס משמר הגבול שבבית אל, בסיס בו מוצבת מפקדת מג"ב איו"ש. מהרכב יצאו מספר אנשים שזעקו לעזרה וביניהם היה בן 14 שנפצע באורח קשה בידו. לוחמי מג"ב ורופא מג"ב, אנטולי פלומבוים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים ואף פינו אותו במהירות לבית החולים הדסה עין כרם.

"בשעות הצהריים ביום ראשון קיבלנו דיווח אני וקצין ארגון רפואה של איו"ש על רכב שהגיע לכניסה של הבסיס עם פצוע בתוך הרכב, והוקפצנו לשם", מספר רפ"ק אנטולי פלומבוים. "זיהינו שם ילד בן 14 שהיה פצוע קשה בידו הימנית, ממכונת גריסה תעשייתית שגרמה לפציעה. הפציעה הייתה מסוכנת בגלל איבוד דם רב ונזק רקמתי חמור שנוצר. לאחר פעולות מצילות חיים קראנו לאמבולנס צה"לי ובליווי של קצין ארגון רפואה איו"ש הילד הועבר לבית חולים הדסה עין כרם, לחדר טראומה.

אולי יעניין אתכם גם:

רגע לפני הסיפוח: המשפחה שהחליטה לעבור מתל אביב לשומרון

חיתנו בביתם 30 זוגות שביטלו את החתונה בגלל הקורונה

ישב בכלא על הריגה והיום הוא עורך סולחות בהתנדבות

"הבסיס שלנו נמצא במיקום מאוד מאתגר. אנחנו נותנים מענה רפואי גם לצה"ל, גם לתושבים מקומיים ישראלים גם פלסטינים. אנחנו כל הזמן נתקלים בתאונות דרכים ובמצבי חירום רפואיים, שיש לתת עליהם מענה מהיר ומציל חיים. בגלל זה אנחנו דואגים כל הזמן לעבור הכשרות ולהיות מתורגלים למצבים כאלה. הילד היה בהכרה כל אותו זמן, והיינו צריכים להרגיע אותו. היינו בקשר טלפוני עם אמא שלו באותו זמן. היכולת שלו לצאת מהפציעה הזו תלויה בטיפול שיוגש לו בהמשך. הוא ככל הנראה יזדקק למספר ניתוחים ולשיקום ארוך".