מה הזכויות של מי שיוצא לחל"ת ולמי מגיעים דמי אבטלה?

"צונאמי של אבטלה": 68 אלף דורשי עבודה נרשמו מאז אתמול ורבים עוד בדרך - מנכ"ל שירות התעסוקה ומנכ"ל הביטוח הלאומי מסבירים מה מגיע לכם

זמן צפייה: 07:05

על פי ההנחיות החדשות, המגזר הציבורי יועבר למתכונת חירום. המשמעות: יצומצם מספר העובדים המגיעים למשרדי הממשלה והשלטון המקומי בכמות משתנה שיכולה להגיע עד ל-80%. כל מנכ"ל משרד ממשלתי יודיע במהלך 24 השעות הקרובות מי מעובדיו יגיעו לעבודה, מי יעבוד מהבית ומי ייצא לחופשה. במקביל, המגזר הפרטי יעבור למתכונת מצומצמת, כלומר צמצום מספר העובדים ב-70%. השירותים החיוניים ימשיכו להתקיים במתכונת מלאה.
שר האוצר משה כחלון התייחס להשלכות הכלכליות הצפויות של הנגיף: "אנשים שייצאו לחל"ת, יכול להיות שהמעסיקים יצטרכו אותם בהמשך, זה לא יימשך לנצח, והם יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים, כלומר, אדם שעבד שישה חודשים זכאי לדמי אבטלה. כי "לגבי עסקים קטנים ועצמאים, אנחנו מקדימים תשלומים לכל הספקים, חשבונית מאושרת יקבלו את הכסף. יש הנחיה של החשב הכללי להעביר את הכסף באופן מיידי להקל את התזרים".
מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, ומנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, מסבירים מה הזכויות של מי שיוצא לחל"ת ולמי מגיעים דמי אבטלה.