"הורים - אין לנו איך לשמור על הילדים שלכם"

אנשי חינוך סבורים כי החזרה למערכות החינוך צריכה להתבצע באופן זהיר ומסודר יותר ועם הוראות ברורות כיצד על גני הילדים להתנהל | המונולוג של צחי חנניה, מנהל גן ילדי הטבע הדמוקרטי

זמן צפייה: 04:09

בשבוע הבא צפויה מערכת החינוך לחזור לפעילות באופן הדרגתי, למרות זאת, ישנם אנשי חינוך הסבורים כי החזרה למערכות החינוך צריכה להתבצע באופן זהיר ומסודר יותר ועם הוראות ברורות כיצד על גני הילדים להתנהל. צחי חנניה, יזם חינוכי, בעלים שותף של גן ילדי הטבע הדמוקרטי, מבקש שהחזרה לשגרה תיעשה באופן אחראי. "אני גנן ובעלים שותף של גן ילדי הטבע הדמוקרטי בתל אביב, אחותי ואני מנהלים את הגן ביחד. הגן הוא גן פרטי, 67 ילדים גילאי שנה וחצי עד שלוש וחצי שנים. אנחנו רוצים שלפני החזרה לשגרה, ואנחנו מאוד רוצים לחזור לשגרה, שהמדינה תיתן את הדעת על נושאים בסיסיים ואיך עושים את זה - חוץ ממספר הילדים שחוזרים למערכת, לא התייחסו לכלום. ההורים לא מבינים שהולך להיות תוהו ובוהו.

חנניה טוען כי הם רוצים לייצר תו תקן שיכלול שלושה נושאים שהמדינה תלווה:
1. בריאותי – באילו כללים יהיה אפשר לפתוח את הגן – מותר לחבק או אסור? האם להיות עם מסיכה?
2. כלכלי – אם מישהו נכנס לגן והוא התגלה כחולה חיובי בקורונה, וסוגרים את הגן, האם ההורים משלמים? האם המדינה מפצה את הגננים?
3. פסיכופדגוגי – "יש ילדים שחווים עכשיו פוסט טראומה, בגלל היציאה הזאת מהשגרה", אומר חנניה. "החופש הכי גדול של ילדים בגיל הזה זה מקסימום שבועיים וצריך לעשות איתם הסתגלות. אנחנו רואים עכשיו תופעות פוסט טראומתיות אצל ילדים, אני מנוע מלנמק את זה כי מדובר בפרטים אישיים. אנחנו רוצים שיוקצו לזה פסיכולוגים שילוו אותנו. אני איש חינוך אבל אני לא פסיכולוג".