חזיר בר תקף כלבן מג"ב - כלבתו התנפלה על החזיר והצילה אותו

במהלך סריקות לחיפוש אמל"ח, חזיר בר תקף את רס"ב וליד אבו עטא, כלבן במג"ב. כלבתו לינדה התנפלה על החזיר והצילה אותו: "היא הרגישה את הסכנה בה הייתי, אם לינדה לא הייתה שם - החזיר היה גומר אותי בשניות"

זמן צפייה: 04:42

רב סמל בכיר וליד אבו עטא הוא כלבן במג"ב כבר 26 שנים אבל דבר כזה עוד לא קרה לו: במהלך סריקות לחיפוש אמל"ח תקף אותו חזיר בר - כלבתו לינדה התנפלה על החזיר והצילה אותו.

וליד משחזר את רגעי הדרמה: "במהלך הסריקות צץ החזיר והתחיל לתקוף את לינדה, אז התחלתי לצעוק כדי לנסות להרחיק אותו", משחזר וליד, "פתאום הוא התחיל לרוץ לעברי, הוא נכנס לי בתוך ביד והעיף אותו אחורה שני מטר". וליד מספר שכאשר לינדה ראתה את וליד מותקף הוא החלה בניסיון להגן עליו: "לאחר שנפלתי החזיר ניסה לתקוף אותי שוב ואז לינדה התנפלה עליו והתחילה להבריח אותו".

וליד מספר שההתנהגות התוקפנית של חזיר הבר אינה אופיינית עבורם: "יצא לי להיתקל בחזירי בר, בדרך כלל הם מנסים להתרחק ולא לבוא במגע עם בני אדם". וליד מתוודה - "אם לינדה לא הייתה שם - הוא היה גומר אותי בשניות".

וליד מספר על מערכת היחסים שלו עם לינדה: "היא כלבה מרחרחת לאיתור סמים ואמל"ח, קיבלתי אותה מחו"ל לפני 3 שנים ממדור בעלי חיים". וליד מספר שהוא העביר אותה את כל המבחנים הנדרשים כדי להסמיך כלב לשירות מבצעי, הוא מציין כי חלק מהדרישות מהכלב היא 'אדישות לבעלי חיים': "בדרך כלל היא מסתובבת ליד בעלי חיים, אם אלו חתולים או ברווזים אבל אף פעם היא לא מגיבה". וליד מוסיף כי היא לינדה היא כלבה מאוד עדינה: "תמיד בבתי ספר ילדים מלטפים ומחבקים אותה חופשי, ללא שום בעיה", בתקרית עם חזיר הבר, וליד מודה כי מעולם לא ראה כך את לינדה: "כנראה היא הרגישה את הסכנה בה הייתי - תוך שנייה היא נהפכה לכלבה פייטרית. היא לא חשבה על עצמה אלא רק על להציל אותי, פעם ראשונה בחיים ראיתי אותה כך".

לאחר התקרית, וליד אושפז בבית חולים ועבר ניתוח ביד, בסרטון שהפך לויראלי ברשתות החברתיות נראה האיחוד המרגש בין בינו לבין לינדה: "אני לא מוכן לוותר על הכלבה הזאת - היא איתי עד הסוף, אני רואה אותה יותר מאשר את הילדים שלי"