רבי טיק טוק: כך הפכו הילה ואליעזר לכוכבי רשת חרדים

הילה שלם ואביה הגבאי אליעזר גולן הם כוכבי טיקטוק חרדים המעלים סרטונים משעשעים ששוברים את הרשת

זמן צפייה: 08:21

הדיאלוג המורכב של העולם החרדי עם הרשתות החברתיות הניב לאחרונה שיתופי פעולה מפתיעים של אנשים יראי שמים המפזזים בסרטוני טיקטוק כאילו היו לפחות נועה קירל או נטע אלחמיסטר. איתנו באולפן הילה שלם ואביה הגבאי אליעזר גולן, כוכבי טיקטוק חרדים המעלים סרטונים משעשעים יחד וזוכים להצלחה רבה.

"אני אחות במחלקת יולדות ותינוקות בבית חולים מאיר, אבל אני מאוד רוצה להיות שחקנית, כבר שנים", מספרת הילה. "החשיפה בטיקטוק התחילה עוד קודם בפייסבוק, כשחיפשתי פלטפורמה לדבר בה על תהליך הפונדקאות שעברתי (הייתי פונדקאית). בעקבות הפוסט שפרסמתי הרבה אנשים הגיבו לי וחברה שלי עודדה אותי להמשיך ולפרסם דברים, כי ידעה שאני רוצה להיות שחקנית. הכרתי את הטיקטוק לפני 3 חודשים. לפני חודש שיתפתי את אבא שלי בסרטונים שעשיתי, וזה ממש תפס. קשה להאמין שעבר בסך הכל חודש, וכבר יש כל כך הרבה עוקבים ותגובות".

"הכל התחיל יום אחד כשהבת שלי פנתה אלי וביקשה שאעשה משהו בסרטון שלה", מוסיף אליעזר. "בכלל לא ידעתי מה זה טיקטוק. שיתפתי פעולה ואחרי שהבנתי שהיו לזה תגובות טובות, הסכמתי לשתף פעולה שוב. וככה זה המשיך. אני בעצמי לא משתמש בטיקטוק, ורק מכיר את החשבון שלנו, ורואה את התגובות שם מהצופים. אנחנו מנסים ליצור שיח מול המגיבים, לקרב אותם לעולם שלנו – אבל לא בכפייה, אלא בצורה נעימה, שתסקרן אותם, ושתייצר דיאלוג וסובלנות. פעם אחת חשבנו להעלות סרטון שבו אנחנו פוגשים ילדים בפארק ובסוף הסרטון הם מניחים תפילין, אבל בסוף החלטנו שזה עשוי להראות כמו כפייה דתית, אז החלטנו לרדת מזה. אני חב"דניק וגבאי בבית כנסת, וגם שם התגובות הן טובות. אומרים עלינו שאנחנו עושים מצווה שאנחנו מקרבים את היהדות לאנשים ומחזקים את עצמנו בצורה רוחנית".