המקור, עונה 20, פרק 18: הרומן המסוכן של יוסי כהן ממשיך להסתבך

התחקיר על ראש המוסד לשעבר נמשך. והפעם: האם יוסי כהן התערב בפיטוריו של גיא שיקר מעבודתו? וגם: ריאיון ראשון מאז גזר הדין עם אריה שיף, שירה למוות בפורץ שניסה לגנוב את רכבו | המקור, לצפייה ישירה

זמן צפייה: 57:13

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן סירב להגיב לכתבה

תגובת זהבית כהן:

"זהבית כהן לא היתה מעורבת, לא במישרין ולא בעקיפין, בפיטוריו של גיא שיקר מפסגות. מדובר בטענה שקרית וכוזבת.

גיא שיקר פוטר מפסגות כחלק משינוי ארגוני רחב אותו הוביל מנכ״ל פסגות דאז, ראובן קפלן. במסגרת השינוי הארגוני, פורקה חטיבת המכירות המרכזית של פסגות שבה עבד גיא שיקר. השינוי הארגוני בוצע בהמלצת חברת ייעוץ חיצונית ואושר על ידי דירקטוריון פסגות שזהבית כהן לא נמנתה על חבריו.  כחלק ממהלך זה, סיימו 100 עובדים, כולל גיא שיקר, את עבודתם, משום שתפקידיהם בוטלו או הועברו לעובדים זוטרים יותר. כחלק מהמהלך, הוצע למנהלי חברות בנות של פסגות לקלוט עובדים שתפקידם בוטל. המנהל הרלוונטי סירב לקלוט את גיא שיקר לעבודה אצלו ומשכך, למרבה הצער, פוטר גיא שיקר כמו עובדים רבים אחרים. יצוין כי גיא שיקר לא היה העובד הבכיר ביותר שעבודתו הסתיימה. כחלק מאותו שינוי, סיים את עבודתו גם סמנכ״ל בכיר בפסגות, שהיה מנהלו הישיר.

המהלך כולו נוהל כחוק על ידי מנכ״ל פסגות, ללא מעורבות של זהבית כהן או של קרן אייפקס".

תגובת גב' שיקר באמצעות עורכי דינה גיא אברהמי ואיתי ביטון:

"מרשתנו מכחישה מעורבות כלשהי ו/או של מר כהן עצמו בפיטורי שיקר, שהרי מר שיקר הודה בפניה ב"זמן אמת" כי מדובר בגל פיטורים נרחב שנערך בבית ההשקעות "פסגות" עקב מיזוג עם חברת "הראל".

תגובת ראובן קפלן:

"פיטוריו של גיא שיקר מפסגות היו על רקע מקצועי בלבד ולא נבעו מכל שיקול זר. בזמן פיטוריו לא ידעתי על פרשה זו שהועלתה על ידי מר שיקר חודשים לאחר מכן".

תגובת אלונה אריאלי להב:

"בשנת 2019 פוטר מר שיקר לאור שינוי מבנה ארגוני בפסגות שהוביל מנכ"ל החברה ראובן קפלן. לפי השינוי הארגוני נסגרה חטיבת המכירות וכ 100 עובדים, וביניהם מר שיקר, סיימו את עבודתם. ההתייחסות שלי לגבי מר שיקר היתה לאופן התנהלותו האישית בתוך פסגות, התנהלות שמפאת צינעת הפרט לא ניתן לפרטה. כל הנחה או השערה או חיבור כלשהו לדברים בתכנית ששודרה חוטאים לאמת ומטעים".

תגובת בית ההשקעות פסגות:

"לסיום עבודתו של העובד בחברה אין, ולא היה, קשר לטענות שנאמרו. לגבי העובדת בן שלמה - היא פוטרה באופן ענייני, בין השאר בגלל יחסי העבודה העכורים בינה לממונה עליה".

רק נציין כי בית ההשקעות פסגות מצוי כיום תחת בעלות אחרת וניהול אחר.

תגובת המוסד:

"מר יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, שירת במוסד נאמנה 38 שנים, תמיד בחזית המבצעית של הארגון ולא פעם תוך סיכון חיים וחירות. המוסד מוקיר את פועלו רב השנים לטובת ביטחון המדינה ואזרחיה".