המקור, עונה 19, פרק 10: שולי רנד

שולי רנד, הזמר והשחקן החרדי המפורסם מדבר על הבקשה החריגה לשאת אישה שניה ועל השמועות שרודפות את חייו. וגם, תיעוד מיוחד של 9 חודשי קורונה בבית אבות אחד בשיאה של המגיפה

זמן צפייה: 56:46

תגובת מיכל רנד בשם עורך דינה יאיר שיבר

ראשית, השימוש במילה "סרבנית גט", אינו נכון, הן מהבחינה המהותית והן מהבחינה הפרוצדוראלית. על מנת שאשה תיחשב כסרבנית גט, על ביה"ד לחייב אותה בקבלת הגט. בענייננו, ביה"ד, באף פסק דין, לא חייב את מרשתי בקבלת גט. משמעות הדבר, שלמר רנד אין כל עילת גירושין מאשתו. בנסיבות אלו, לא היה כלל מקום להגשת הבקשה להיתר לשאת אשה שנייה, ובוודאי שלא להעתר לבקשה זו. לא בכדי עניין זה תלוי ועומד להכרעת ביה"ד הרבני הגדול בראשות נשיא ביה"ד  - הרב דוד לאו.  לפיכך, בעל הרוצה להתגרש מאשת נעוריו ואם 7 ילדיו, בנסיבות האמורות, לא יכול לעשות זאת, מבלי לתן פיצוי הולם לאשה. בענייננו, אין שחר לטענה כי מרשתי דורש/ת 5 מיליון ש"ח כפיצוי. לא רק שמרשתי  לא דרשה זאת, נכון להיום מרשתי אף הסכימה להצעת ביה"ד הרבני הגדול כפי שהוצעה בדיון. מי שעד היום מסה זה מר רנד. לפיכך, אין לו אלא להלין על עצמו. מבחינה משפטית, נכון להיום מר רנד, למרות החלטת ביה"ד האזורי, להיתר לאשה שניה - לא יכול להינשא. אם יעשה זאת, הדבר ייחשב כביגמיה, כמשמעותה בחוק העונשין. מי שמנהל מלחמה תקשורתית הוא דווקא מר רנד ולהוכחה תכנית זו. מרשתי, בת ה - 60, מעוניינת לסיים את הפרשיה העגומה הזו, בצורה מכובדת, הגונה וראויה, בה תוכל להמשיך בחייה ולגדל את ילדיה. טוב יעשה מר רנד, עת ישכיל לקבל את הצעת ביה"ד הרבני הגדול, לסיום הגון וראוי של הפרשה.

 

 

 

תגובת לכתבת כנופיית מג"ב (באולפן המקור)

מדובר באירוע חמור וחריג שעומד בניגוד לערכי החיל ולא מייצג בשום צורה ואופן את לוחמי מג"ב הפועלים לילות כימים למען שלום הציבור ובטחונו. מיד עם היודע החשדות כלפי הלוחמים ששירתו בשירות חובה (סדיר) הועבר דיווח למח"ש. כבר בראשית החקירה הוחלט להדיח תשעה לוחמים מהחיל, בהם חמשת הנאשמים וארבעה נוספים שלא דיווחו על האירוע החמור והם הוחזרו לצה"ל לאלתר. מפקד היחידה עבר לתפקיד רוחב במרחב אחר. בנוסף בוצע עוצר אימונים במג"ב ומפקד החיל הנחה את כלל המשרתים בו לצפות בתחקיר והפיץ אגרת המגנה בחריפות את האירוע.

יודגש כי מפקדי החיל פועלים כל העת להקפדה על כללי המשמעת והכשירות הערכית של הלוחמים, ולראיה בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית באירועים המשמעתיים והערכיים בהם היו מעורבים לוחמי מג"ב. אירועים חריגים מעין זה יטופלו באפס סובלנות ובמלוא החומרה כלפי מי שאינו ראוי ללבוש את מדי החיל ולייצגו.