המקור, עונה 19, פרק 11: ילדי הכת של דניאל אמבש

בפעם הראשונה, ילדי הכת של דניאל אמבש, מי שכונה "גואל רצון הירושלמי" מדברים על מה שעברו | צפו בתחקיר המלא

זמן צפייה: 01:01:21

המקור, עונה 19, פרק 11: ילדי הכת של דניאל אמבש - חלק א'

המקור, עונה 19, פרק 12: ילדי הכת של דניאל אמבש - חלק ב'

ממשטרת ישראל נמסר:
בזכות פעילות המשטרה הפרשה פוענחה, נחשפו והופסקו עבירות פליליות חמורות והחקירה המשטרתית היא זו שהובילה למיצוי מלוא חומרת הדין עם הנאשמים. כבר בחקירה הראשונה, הובא החשוד המרכזי על ידי המשטרה להארכת מעצר, אולם בימ״ש החליט לשחררו ולא קיבל את ערעור המשטרה על ההחלטה. כלל החקירות בוצעו בליווי גורמי רווחה, חוקרי ילדים ופעולות החקירה בוצעו בהתאם להוראות החוק ולנהלים.

לאחר שבוצעו פעולות חקירה רבות ומורכבות שבוצעו ברגישות, ביסודיות ובמקצועיות, לפני כתשע שנים בתום החקירה במשטרה, הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד הנאשם המרכזי ובתום ההליך המשפטי הוא הורשע ונשלח למאסר ממושך למשך 26 שנה.

תגובת עיריית ירושלים

"מדובר בפרשה קשה ומצערת שהחלה לפני כעשרים שנים. העירייה העמידה אז עשרות עובדים, שהשקיעו מאות שעות עבודה ותקציבים משמעותיים כדי לסייע בכל האמצעים לנפגעים.

מרגע שהתקבל בזמנו מידע בנושא - החל עיסוק רווחתי אינטנסיבי. בזכות לחץ של העירייה הפעילה המשטרה אמצעים סמויים לחקירת החשדות מה שהוביל בסופו של דבר לפריצה לבית. לכל אחד מבני המשפחה הוצמד עובד סוציאלי, שעשה לילות כימים, במטרה לדאוג למענה שוטף המותאם לצרכים. רבים מבני המשפחה המשיכו וממשיכים לקבל מענה ומסגרות גם בבגרותם ולאחר נישואיהם. הטיפול בילדים וההחלטה על מקום שהותם הותאם למצבם הנפשי, הפיזי, גילם, אחריותם הפלילית ורמת שיתוף הפעולה שלהם בתוך ההליך הטיפולי.

העירייה השקיעה מאמצים רבים כדי להגיע למשפחה מוקדם ככל הניתן כדי למנוע ולהפסיק את הפגיעה בילדים. שרותי הרווחה פעלו בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ונוכח החלטות בית המשפט, ועשו ככל שניתן ע"מ לסייע ולעזור לבני המשפחה בכל דרך אפשרית".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר:

"עקרונית, בתי הדין הרבניים מדווחים לרשויות האכיפה על מקרי נישואי קטינים כאשר הדבר מתגלה. לגבי מקרה ספציפי זה – על פי חוק חל חיסיון על דיני משפחה והליכים המתנהלים בפני בית הדין, ולכן אנו מנועים מלהתייחס למקרה קונקרטי".