המקור, עונה 19, פרק 9: האיש שאיבד מיליונים

כיצד איבד אדם 6 מיליון ₪ ביממה? תחקיר "המקור" מביא הקלטות של התרסקות כלכלית בזמן אמת. וגם תחקיר על "כנופיית מג"ב" – סיפורם של 5 שוטרים ששדדו באלימות קשה שב"חים ותיעדו את המעשים

זמן צפייה: 54:49

תגובת מג"ב

מדובר באירוע חמור וחריג שעומד בניגוד לערכי החיל ולא מייצג בשום צורה ואופן את לוחמי מג"ב הפועלים לילות כימים למען שלום הציבור ובטחונו. מיד עם היודע החשדות כלפי הלוחמים ששירתו בשירות חובה (סדיר) הועבר דיווח למח"ש. מראשית החקירה סייעו מפקדי היחידה למח"ש למצות עמם את הדין ואף הוחלט להדיח את הלוחמים מהחיל והם הוחזרו לצה"ל לאלתר.

במג"ב משרתים במסירות רבה אלפי לוחמים ולוחמות המוצבים בגזרות המורכבות בישראל וניצבים בחזית המאבק בטרור והפשיעה החמורה. מפקדי החיל פועלים כל העת להקפדה על כללי המשמעת והכשירות הערכית של הלוחמים, ולראיה בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית באירועים המשמעתיים והערכיים בהם היו מעורבים לוחמי מג"ב.

מדי יום לוחמי מג"ב מסכנים את חייהם בכדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ופועלים כחוק ובהתאם לערכי החיל תוך שמירה על כבוד האדם באלפי מפגשים עם אזרחים מדי יום. אירועים חריגים מעין זה יטופלו באפס סובלנות ובמלוא החומרה כלפי מי שאינו ראוי ללבוש את מדי החיל ולייצגו.

תגובת אורי מדינה בשם עורכת דינו חן בן חיים

מרשי טוען לחפותו. בחומר החקירה הקיים בתיק ישנו פער משמעותי בין המיוחס בכתב האישום לבין העובדות כפי שעולות מחומר החקירה. ההליך מתנהל כעת בבית משפט ורצוי לא לשפוט בטרם עת.

תגובת מיטב ד"ש טרייד

משאל הוא סוחר מקצועי אמיד, שסחר באופן עצמאי באופציות, באמצעות פלטפורמת המסחר, בהיקף של מיליארדי שקלים בכל שנה. המסחר בבטחונות מופחתים שהוקנה לו בשל מומחיותו הוא שאפשר לו לגרוף מיליוני שקלים לכיסו. מיטב דש פועלת בהגינות וביושר כבר למעלה מ-40 שנה בהתאם לכל כללי הרגולציה. נסיונותיו לסחוט כספים ממיטב דש, באמצעות הפרכת כזבים בתקשורת ובלווי עצות אחיתופל של עורכי דינו, ייענו בבית המשפט.